Semester...

Nu är det semester!!! Eller ja, P har semester. Jag är ju "ledig" jämnt. Men sååå mycket trevligare det är, när man har sällskap av sin älskling. Jag har "hotat" med att följa honom tätt i hälarna under fyra veckor, men han bara skrattade och påpekade hur mycket egen tid han får medan jag sover... Han har ju rätt :-)

Under de tre senaste dagarna har jag vilat jättemycket, för att jag kan orka hitta på något i morgon. Hoppas min kropp uppskattar det och håller sig frisk. Vi ska åka någonstans här det underbara Bohuslän, vart bestämmer vi i morgon.

I går fick jag äntligen P till att hänga upp mina spetsgardiner som jag köpt på Hemtex. Nu är ju inte spetsgardiner riktigt min stil, men i shabbyrummet tycker jag de passar bra.



Lampan som också syns på bilden, köpte jag för ett tag sedan på Ellos. Med rabatten kostade den bara 99 kr... inte helt fel. Jag gillar den.

När jag nu visat en bild från shabbyrummet, kan jag passa på att visa dessa flaskor som också står där.



Det är gamla apoteksflaskor som jag köpte på en loppis i Småland. Just nu har jag blommor i dem. Eftersom jag är allergisk mot prästkragar, har jag köpt oäkta blommor. Får duga i brist på annat...


Det finns inte så mycket blommor som växer i vår trädgård, förutom i krukorna. Men en stackars nejlika från förra året står så fin i "ogräslandet" och blommar. Duktig blomma!  :-) Jag plockade in en liten, liten bukett av dem.



Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Susanne

Trevlig sommar på dej !

Kram Susanne

2010-07-09 @ 23:26:42
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Apoteksflaskorna känner jag igen, har haft sådana en gång i tiden.

Trevlig semester... för så känns det väl ändå även för dig! Hoppas du har ork att göra mycket roligt!

Kram

2010-07-09 @ 23:48:58
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: soffie

va härligt med semester för han å alla dagar ni kan ha tillsammans utan alla måsten,va fina bilder,

2010-07-10 @ 00:11:52
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: Malin

O du pysslar o gör så hemtrevligt o fint.



Härligt att P fått semester nu så ni kan uppleva sommaren tillsammans.



Skulle oxå vilja utforska mer av Bohus län, men det får bli en annan semester.



Kram

2010-07-10 @ 14:30:23
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sandra | Inspirera Mera

Åh så härligt med semester! Jag håller med dig att det är så mycket roligare när ens älskling är hemma.

2010-07-12 @ 02:16:36
URL: http://www.inspireramera.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0