Snö och snor...

Jag lever, har inte snöat bort totalt :-)

Ännu en vecka i sjukdomens tecken :-( Klådan som jag skrev om tidigare, ökade och jag trodde jag skulle bli helt tokig. Men med hjälp av salva, och utslängning av allt som kunde tänkas lukta så blev det bättre. Tack och lov! Nu kliar det bara lite och området börjar få normal färg. Det kommer att dröja innan gula tulpaner kommer in i huset.

Förra onsdagen började P låta ovanligt snorig, även om han varit ute och skotatt i snön. Jovisst, förkylning var svaret. Han gick här och snörvlade och såg misserabel ut. Stora svarta ringar runt ögonen och inte alltför pigg.

Under veckan som gick, så snöade det nästan hela tiden. P fick trots feber ut och skotta ibland.
På lördag var det varning för att ge sig ut och köra. Och snöade gjorde det och blåste... Vilket väder!!! Min lilla sjukling skottade för fulla muggar och fick till slut fram bilen. Sakta, sakta körde vi till affären, ca 1 km, för att handla. Det gick bra. Inte många som hade kommit fram. Sen hem för att titta på snön som bara la sig överallt. Insnöad var ordet. Bussarna ställdes in. Hemtjänsten fick hjälp av bandvagnar för att ta sig fram. Det har inte snöat så här mycket här sedan 1966. Vi var lyckligt lottade som inte behövde gå ut. I stället blev det tittande på TV.

På söndagsmorgonen när P vaknade och tittade ut, så det ut så här:

Här är altandörren i köket.

Vy från köksfönstret.


Han hade svårigheter att komma ut, eftersom dörrarna går utåt. Men det gick till slut. Medan jag sov i lugn och ro, skottade P för fulla muggar. Han mådde lite bättre då. Jag, däremot hade fått "hans" förkylning :-(

I måndags var jag superförkyld och P blev sämre. Han har fått bihåleinflamation och går på penicilin nu. Hoppas det hjälper. Jag snuvar och låter som en elefant (enligt P). Vi orkar nästan inget någon av oss, så allt går på sparlåga här hemma nu.



I förrgår var dock vädret på rätt väg. Det droppade från taket på altansidan och det kändes helt underbart.

Nu snöar det igen och har gjort så hela dagen... Inte så vårligt :-(

De här bilderna tog P i tisdags:






Så till lite positiva nyheter. Jag har lyckats övertala P om att vi ska ha en ny kökslampa, och har redan beställt den från Ellos :-)

Min faster har nästan helt säkert, hittat en lägenhet så hon kan flytta från sitt hus och slippa allt jobbigt. Det ska bli kul att hjälpa henne inreda den. Hon har redan kollat på soffor och matbord.

Jag vill avsluta detta inlägg med en liten guldkant på vardagen... :-) Vem har sagt att man måste dricka hostmedicin i tråkiga plastkoppar från Apoteket??? :-)



Hoppas ni alla klarar er utan kräksjukor och förkylningar! Kram till er alla!

Kommentarer
Postat av: Malin

Usch ja vilken vinter o jobbigt när man inte får vara pigg.



Bilderna fr er gata ser mer ut att höra hemma här hos i Norrbotten.



Kram till dig o trevlig helg!

2010-02-26 @ 14:43:06
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Helen

Precis min tanke hade malkins redan skrivit ser jag.

Vi har däremot turen att det sällan blåser och driver som det gjort hos er.!

Håll ut, vi tinar snart fram!

Helen

2010-02-26 @ 15:17:37
Postat av: Bokmalen

Oj, oj, vad ni har fått mycke snö!!! Nästan så det är mer än vad vi har här uppe!?? Vad tråkigt att ni blivit sjuka. Här har vi oxå varit snuviga (sambon är fortfarande det). Vi hoppas verkligen att vi ska va helt bra tills på tisdag för att flyga å va förkyld är ju inge roligt.

Se då till att inte komma i kontakt med tulpaner i fortsättningen. Dom må ju va hur fina som helst men att få sån klåda är det ju inte värt.

Hoppas ni får en fin helg!!

Kramen, Maria

2010-02-26 @ 16:15:39
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: mo

Oj vad jobbigt ni har haft det, alltid trist när man är sjuk, o speciellt om man blir sjuka samtidigt, så man inte kan "ta hand om varandra"...Vackra bilder fast en del är trötta på all denna snö...



Hoppas ni mår bättre nu, kram

2010-02-26 @ 20:38:21
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej och tack för dina besök:)oj vad mycket snö ni har där nere,ser ut som här uppe i Umeå,tråkigt med förkylningen.Krya på dej!!

2010-02-26 @ 22:55:58
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Usch och fy för både förkylningar och snö! Nu vill vi ha vår... och det har faktiskt börjat töa! :)

Kram Irene

2010-02-26 @ 23:52:21
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Karin på Ellas Inspiration

Oj, känner igen mig! Både snö och förkylningar!



Kul att du gillar vårt nya badrum!



Mvh



Karin

2010-02-27 @ 10:49:47
URL: http://ellasinspiration.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Men nu är vi less på snön tycker jag...jag vill ha vår!



~Livet i byn

2010-02-28 @ 21:14:34
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: mo

Hoppas ni mår bättre nu. Här har vi nästan vår idag ,solen skiner o smälter bort snön...vackert som bara den, kramar

2010-03-02 @ 11:55:23
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Vad träligt med förkylningar och sjukdomar! Krya på er! Ja jisses så mycket snö det kom den helgen. Man blev ju näst inpå insnöad. Kram Emmy

2010-03-02 @ 13:46:11
URL: http://furnish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0