Tant i höst...

Det är höst nu. Nu börjar löven bli gula och det blir kallare och kallare. Hösten är mysig, tycker jag. Särskilt om man kan sitta inomhus och njuta. I dag har sommarens blommor slängts (ja tyvärr, svärmor :-) ) och nya höstblommor finns i krukorna nu. Bilder kommer lite senare. Vädret har varit underbart idag. När vi planterade blommorna var det så varmt och skönt att det räckte med att ha linne på sig och man kunde vara barfota.

Med hösten så kommer också vissa klädinköp. Jag behövde en ny kappa och när Ellos  hade 50% rabatt på en sak, klickade jag hem en kappa. Den ser ut så här:


Bilden är lånad från ellos.se

Jag gillade den direkt när jag öppnade paketet. Den satt bra och kändes skön.  Inte stacks den heller som de med mer ull i brukar göra. Jag klev glatt in i arbetsrummet där P satt och visade upp mig.
-Vilken gräslig kappa! Den kan du inte ha! kom det genast när han tittade upp från datorn.
-Du ser ut som en gammal tant, det är en tantkappa, kom det innan jag  hann säga något.

Nu brukar inte P bry sig om mina kläder. Han har inte så stor koll vad jag har på mig. Så länge det inte är stormönstrat för då är det Flower Power, enligt honom och det är fult :-)

Jag frågade om  han skojade, men nej han menade allvar. Han tyckte den var hemsk.

Trots det bestämde jag mig för att behålla kappan och jag gillar den.

Nu i veckan var jag på Kapp Ahl och hittade en snygg mössa. Det är inte många mössor som jag gillar, så den köptes direkt. Jag kom hem, la den på köksbordet och tänkte inte mer på det. Några timmar senare kommer P hem. Utifrån köket hör jag:
- En tantmössa också!!!!
Först förstod jag inte vad han menade, men när jag kom ut och fick se vad han hittat, så gick det upp ett ljus. Min fina, nya mössa. Skulle det vara en tantmössa???
-Den är nästan värre än tantkappan, kom det från honom.

Ja,ja nu får jag väl vara tant i höst då :-)
Så fort det blir lite kallare så börjar mitt tantliv :-)

Visst är det härligt med en ärlig make???? :-)




Kommentarer
Postat av: Malin

Detta är också en ärlig kommentar, jag tycker kappan är skitsnygg! Själv är jag lite dålig på att använda kappa, har en väldigt gammal kappa säkert 8-9 år som jag anv de få ggr jag vill ha kappa, den är svart, lite insväng i midjan och den gillar jag.

Det viktigaste är att du trivs med kläderna och känner dig fin i dem, fast det blir genast lite svårare när en käresta har sågat dem.. :(



Men stå på dig och känn dig snygg o stolt!



Kram

2009-09-20 @ 08:41:29
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Svärmor

Det är ok att kasta blommor och kappan är snygg, han vänjer sig nog när barndomens minnen bleknar. Du har ju god smak, jag har fått presenter som du valt och de har blivit mina favoriter.

kram

Anne

2009-09-20 @ 10:56:19
URL: http://nipemo.blogspot.com/
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Haha, lite "FÖR" ärlig kanske ;) Man får ta det med en nypa salt :) Jag tyckte kappan inte alls var tantig, det är ju mycket sådana nu, så du är helt inne ;) KRAM!

2009-09-20 @ 11:50:50
URL: http://furnish.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0