Klematis, klåda och kärlek...

Vissa blommor passar bäst i trädgården... lärde jag mig den hårda vägen igår :-(

Jag har plockat in Klematis (tror jag) och rosor och placerat dem på soffbordet. Detta gjorde jag i lördags, men då satt jag aldrig i vardagsrummet. I går efter att ha suttit framför TV ett antal timmar fick jag en enorm klåda på hela kroppen... brrrr... Då kom jag på att jag aldrig haft klematis inne förr och jag läst att det är allerigframkallande. Ut åkte blommorna och in i duschen åkte jag. Efter en kortisonkur, gick jag och la mig, kliande och delvis svullen. Tack och lov gick det över och jag behövde inte uppsöka läkare eller nåt.

I dag har vi varit på soptippen och slängt en massa som vi samlat  på ett tag. Skönt att bli av med det.

Vi hann också med en fika hos goda vänner. Tyvärr, i mitt fall, har den familjen två katter och en hund... Vi får se hur det går i kväll. Jag var alldeles hårig... nej inte på min kropp... :-)...utan på mina kläder när vi åkte därifrån.

Jag har också hunnit med att göra några fynd. Visar bilder senare i veckan.

Så var det där med kärleken. I morgon har jag och P varit gifta i 3 år!!! Det är lite av ett mirakel med tanke på att han redan första gången vi träffade sa att han skulle ALDRIG gifta sig. Det var 1999. Förlova sig var dock inget problem. Det gick bra redan 2000. :-) Sedan jag tjatat, bett, hotat och hintat gick han plötsligt med på det i juni 2005. Då var jag först helt chockad och sen beslutsam att skynda på så han inte skulle ångra sig.. :-) Den 5 juni sa han ja och den 15 juli gifte vi oss. Snabba ryck!

Det var ett enkelt hemligt bröllop på landet i Småland. Ingen utom vi och prästen, samt en syster till min svägerska fick veta om något. Det var jobbigt att hålla allt hemligt, samtidigt med att planera. Men det gick!. Prästen är gift med Ps kusin, så han var snäll och ställde upp på sin semester och kom ut till stugan. Min svärmor och svärfar, samt Ps bror med sambo och hennes syster blev vittnen. Utan att vara förbereda. De blev så chockade! Kul!

Vi åkte från stugan in till stan på förmiddagen och tog foto och fixade håret, samt bytte om. Sedan återvände vi till stugan, där de andra satt och spelade spel i godan ro, uppklädda och med en präst i släptåg... :-) En helt vanlig fredag... :-)

Vi vigdes på tomten nere vid sjön, hade CDspelare med musik och spelade in händelsen på video. Precis när vi var klara och skulle gå in, kom regnet. Det var en kort men underbar händelse.

Vår bröllopstårta


Efter kaffe och tårta, som vi gömt i bilen, ringde vi runt till min pappa, mina och Ps vänner och berättade vad vi gjort. Det blev lite skiftande respons. Alla visste ju att P aldrig skulle gifta sig... :-)

På kvällen åt vi (jag och P, Ps mamma, pappa och bror med sambo och hennes syster) en underbar middag på Ullinge värdshus. Vi hade ringt innan och beställt en tre rätters middag där jag kunde tåla allt, helt otroligt :-)

Ringen välsignas av prästen


Det blev en bra och minnesvärd dag. Vi är fortfarande gifta och P ångrar sig inte... :-)

Min brudbukett


Sen fick vi igen... blev väckta tidigt att våra vänner som åkt över 30 mil för att bjuda oss på frukost... när vi kom hem från vår bröllopsresa till Stockholm. Vi fick också en hustruhippa resp makehippa senare...

Kan också lägga till att tre veckor senare gifte sig Ps bror och sambo hemligt.. . Vi var med då också. Den sommaren var äktenskapets sommar i vår familj.

Denna vecka har jag tänkt ska gå i kärlekens tecken här på min blogg, så jag ska länka till några, enligt mig, romantiska låtar. Hoppas att ni gillar någon i alla fall.

Ha en fin måndagskväll!


Kommentarer
Postat av: Proforma

Det var en rolig historia om ert bröllop.

Vi har firat vår bröllopsdag idag... 24 år! Nästa år blir det alltså silverbröllop. Fy vad gammal det låter!

Du... tråkigt med din allergi, jag vet hur det är, jag är också allergiker men har "vaccinerat" mig för många år sedan och det håller fortfarande. Det var då mot pollen men jag tål inte heller vissa saker som man stoppar i munnen men dom får jag helt enkelt vara utan.

Hoppas ni får en trevlig bröllopsdag i morgon.

2008-07-15 @ 00:00:37
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Linda P

Vilken roliga historia! Kul!! Grattis så mkt då :)

2008-07-15 @ 09:00:40
URL: http://livinglikelinda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0