Ferdinand + Hulken = röksugen man :-)

Redan som liten brukar man få lära sig att hålla sig ur vägen när det gäller getingar, arga tjurar, ilskna hundar mm. Men en sak till som man måste lära sig att hålla sig ur vägen från är... en make som försöker sluta röka!!! Det är fakta!!!

Min älskade lilla (nåja inte så liten) make som vanligtvis kan ta ganska mycket utan att bli arg, har förvandlats till Ferdinand stucken av ett bi och Hulken samtidigt. Han är visserligen inte grön, men utstöter liknande ljud som både tjuren och Hulken... :-) 

P har i 28 dagar nu varit utan cigaretter. Det är verkligen bra. Han har rökt i 25 år och nu måste han tänka på något annat... Tugga! Just det, tugga. Han börjar med nikotintuggummi, övergår till vanliga tuggummi som han sedan fortsätter med hela dagen, bara med uppehåll för... fast föda... att tugga. Allt i skafferiet och kylen åker. Smulor och papper överallt. Sånt som han ratat förut åker in i munnen med glädje. Det är roligt att se, påminner mycket om en kamel... :-)

Jag ska ju försöka vara stöttande. Köper tuggummi, pussar på honom, talar om hur gott han luktar mm. Men vad hjälper det mot ett röksug? Han kan inte gå ut och läsa som han gjorde tidigare efter maten. Han kan inte unna sig en cigarett när han gjort något bra vid datorn, och han kan framför allt inte lugna sig med en cigarett. Nåja, jag är ju retlig av naturen och retar honom ändå, men mindre :-) Jag vet också när det är bäst att inte vara i samma rum. Jag hoppas och tror att han blir helt rökfri och så småningom även lugn... :-) Då kan jag se tillbaka på detta inlägg och skratta gott.

Nu kommer han... jag hör tuggandet .... :-)

Ha en bra helg!


Kommentarer
Postat av: Proforma

Haha... roligt skrivet!

Ja du, det är inte lätt men för varje dag som går så...

Men han gör alldeles riktigt! Bort med giftet och sedan tuggummit också!

Tack snälla, för dina kommentarer om mitt hem.

Trevlig helg!

2008-08-23 @ 11:35:22
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Bodil

Hejsan!



Ha ha, underbart inlägg.

Vad duktig han är!

Jag slutade för två år sen, cold turkey men jag är röksugen varje dag och saknar det hela tiden. Det är tufft! Jag hade rökt i 20 år.

Jag håller tummarna!

Kram Bodil.

2008-08-23 @ 12:48:46
URL: http://www.morsefarm.blogspot.com
Postat av: C

Heja P!!! Vad sägs om knyppling? Makramé? Eller sprutlackeringsverkstad? Nån gång måste ju även tuggandet ersättas av något mindre "tillförande". Men ändå. Otroligt bra jobbat. Kanske extra bra jobbat med en sån retsticka till fruga... :)

2008-08-24 @ 16:04:17
URL: http://ilskebyttan.blogspot.com
Postat av: P

C: Tack! Högst troligt extra bra jobbat med en sån otrolig retsticka till fruga!

2008-08-24 @ 20:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0