En svart dag...

Nu känner jag mig som en rubriksättare på kvällstidningarna... en braskande rubrik som inte är vad man tänker sig. :-) För det har inte varit någon svart dag i mening dålig dag. Tvärtom. Solen har skinit. Varmt och skönt. Jag har sovit över halva dagen men vet från närstående att det varit fint hela dagen :-) Vad som är svart, är däremot mina nya gardiner!

I går köpte jag gardiner och  hoppades att de skulle kunna hängas upp idag. Efter en liten lätt övertalning (mycket lätt denna gång) släppte P det han hade för händer och hjälpte mig att få ordning i vardagsrummet. Först så putsade han fönstren sedan hjälpte han mig att mäta och stryka på fållband så det blev rätt längd på gardinerna.

Den som uppfunnit fållbandet skulle jag vilja krama! Vilken bra idé! Särskilt för mig som inte rör en symaskin. :-)

Nu är gardinerna uppe. Jag är nöjd. Fönstren är också härligt rena och fina. Varar nog inte så länge... :-( Vi bor nära havet och då blir det saltvatten när det blåser. (Vi bor inte så vi ser havet och behöver betala för det, men ca 1 km fågelvägen)



Denna bilden visar, lite suddigt men ändå, hur gardinerna blev. Den ena gardinen är grå med svart och vitt mönster. Den andra är helsvart, lite genomskinlig. Nu är det svart och rosa som gäller i vardagsrummet.



Här ser man lite bättre mönstet. Om någon undrar vad det är för konstig flagga ni ser utanför, kan jag tala om att det är Bohusläns flagga. Lite lokalpatriot får man vara... :-)



Slutligen en närbild på gardinen.

Nu är jag helt slut. Jag antar att morgondagen får tillbringas i sängen. Men jag är nöjd över att gardinerna är uppe och blev som jag tänkt mig.

Nästa projekt för P och mig är att måla i hallen. Vi har köpt färg och ska måla vitt. Det är redan vitt, men slitet. Vi skulle egentligen målat hallen innan vi flyttade hit möblerna... snart ett och ett halvt år sedan... men det har inte blivit av ännu. Vi har vant oss vid den avskavda färgen. Men nu är vi steget närmare i och med att färg, målartvätt och penslar ligger och väntar.

Kommentarer
Postat av: Mikke

Alltid spänande med projekt. Synd bara att det tar sån jäkla tid. Själv pysslar jag på med en hemmabio och en walk-in-closet. Blir aldrig klart typ.



På tal om mörker handlar också mitt senaste inlägg om det. Kika gärna in och lämna din åsikt.

2008-08-31 @ 21:35:43
URL: http://litotes.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Jättefina gardiner, har aldrig provat fållband men det vore nåt för mig med.



~Livet i byn

2008-08-31 @ 22:00:16
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Proforma

Visst har det varit härligt väder idag!

Det blev fint med gardinerna, det är roligt att få förnya ibland... och härligt med nyputsade fönster!

Fållband är kanon att ta till även när man ska lägga upp byxor mm... snabbt och lätt! Fast jag fördrar symaskinen, vi är ganska bra kompisar :)

2008-08-31 @ 22:24:25
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Maria

Snyggt, skönt att få fönsterna putsade med, tycker det blir så ljust o fint inne då....hihi, inte för att jag brukar låta de bli superskitiga men ändå, det räcker med ett ösregn sen blir de matta på nåt sätt, kramar

2008-09-01 @ 12:18:05
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Emma

Snyggt snyggt! Putsa fönster ja...där påminde du mej om något;)Låter jobbigt att vara så trött hela tiden men skönt att du kan dela med dej av det, tänker på dej, kramar emmsan

2008-09-01 @ 13:34:45
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: K

Snygga gardiner!!

Jag har ingen aning hur länge den pågår, tills de fått skjuta så många som de är tilldelade eller till årsskiftet??

Ha en bra kväll!

2008-09-01 @ 18:46:39
URL: http://husetpabacken.blogg.se/
Postat av: Tjohalias blogg om inredning

Vilka fina gardiner!



Svar: Tack så mycket! Det hoppas jag med, kram Sandra

2008-09-01 @ 22:27:16
URL: http://tjohalia.se
Postat av: Å

Snygga gardiner ! Fållband är inte dumt särskilt för de som mestadels hade träslöjd i skolan...;-))

Ha en bra onsdag !

2008-09-03 @ 10:19:40
URL: http://fyrarumochenalkov.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0