Julgodis och feber...

Nej, det är inte namnet på årets julkalender.. .:-) Det är min dag i korthet.

Jag och P var till "stan" och hämtade hem min bil (lillen) från rostskyddsverkstaden i eftermiddags. Nu är det ren (inte vanligt för den) och rostskyddad. Men vad den luktar!!! Jag trodde jag skulle bli knäpp på hemvägen av lukten, men jag kom hem  i alla fall. Det känns bra att den ska klara av rosten bättre, speciellt så nära havet som vi bor, är det saltvatten på vägarna och i luften.

Efter vi  hämtat "lillen"  var vi i en blomsteraffär och köpte julblommor och en dörrkrans. BIlder kommer på dem när de upplockade och utplacerade. P kände sig förkyld och blev bara sämre och sämre. Han åkte hem efter blomsteraffären medan jag fortsatte till city och Åhlens. Jag köpte bara knästrumpor och servetter. Hittade inget annat som jag gillade. En inredningsaffär hann jag med också. Tyvärr hade de inte Cults magneter och det var en julmagnet som jag ville ha. Jag kände hur tröttheten tog överhand och åkte hem. 

När jag kom hem såg jag en mycket ovanlig syn. P i mjukisbyxor, innetofflor och långärmad tröja. Långärmad tröja har han ungefär 5 ggr på ett år. Då är det kallt!  Han har det i så fall utomhus, men Inomhus, aldrig. Det visade sig att han hade feber och frös. Nu ligger han inpackad i täcket med vetekudde och allt. Ända fryser han! Han fryser aldrig! Märkligt!

Jag stannade på hemvägen och köpte lite godis. (Till mig, P har slutat med godis) Det blev Ahlgrens julgodis, bilgranar! Jag tycker det är roligt att de gör olika julutgåvor. Förra året var det slädar. De smakar som bilar kan jag upplysa om... var tvungen att äta några för att kolla smaken... :-)

 



Denna helg kommer att bli lugn. Antagligen kommer P att hosta, nysa och vila. Jag ska vila och börja att gå igenom lådorna med julpynt. Eftersom jag inte orkar så mycket, får jag ta hela veckan på mig och få i ordning till advent.

Ljusstaken som jag köpte som var trasig har jag bytt ut mot en som är hel. Bra! Bild kommer senare på den också.

Ha en riktigt mysig helg allesammans! 

Kommentarer
Postat av: Proforma

Usch och fy för att bli sjuk! Bara det inte är influensan! Det låter som din man är som min... kan ha kortärmat mitt i smällkalla vintern. Jag skulle inte komma på tanken att ens ha kortärmat inne på vintern!

Ha en skön helg, hoppas du inte blir sjuk!

Kram

2008-11-21 @ 19:58:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Åhh såna måste jag köpa, julgranarna alltså, jag älskar Ahlgrens bilar! Trist att P är sjuk, MEN det är ju skönt med lugna hemmahelger ibland!

2008-11-21 @ 20:31:06
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: MO

Ja inte är det kul med förkylning, jag vet....hoppas stackaren frisknar till snabbt, min har varat i en vecka (imorrn).

Inte visste jag att det fanns sådana granar...fina o säkert goda, kramar

2008-11-21 @ 23:06:56
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Lena

Min gubbe var dålig i torsdags och fredags men nu är han i full färd med att byta fönster. Bara hoppas att det går lika fort över för din :)



Vad skönt för dig att fått handlat blommor och krans...borde också fixa det! har iaf en vecka på mig till 1:a advent.



Ha en trevlig lördag kväll!

2008-11-22 @ 15:54:44
URL: http://lenakald.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Häftigt namn - Bilgranar!! Sådana har jag inte smakat.



~Livet i byn

2008-11-22 @ 22:19:53
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh dom måste jag köpa, kan meddela att jag är beroende av ahlgrens bilar=) Ha det bra, kram emmsan

2008-11-22 @ 22:50:03
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Hem och Lycka

Mums, de ser hemskt goda ut! kram

2008-11-22 @ 23:17:32
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Jag visste inte att de gjorde olika julutgåvor!

Hoppas P kryar på sig fort!



Kram

MissStorm

2008-11-22 @ 23:18:14
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0