Nagellack...

Söndagskväll. P har redan gått och lagt sig och här sitter jag ensam uppe. Utan att gå in på detaljer, kan jag säga att jag är glad att det är nära till toaletten... :-(  Ja, ja sånt är livet när man har IBS :-(

Något som är roligare är att jag och P har städat en del under helgen. Vi ligger efter så mycket på städfronten, för flytten av min faster har blivit en lång historia. Nu har vi i alla fall tömt allt i huset som hon ville ha. Nu hoppas vi på en firma som kan komma och tömma resten och städa. Det skulle vara bra att få till en försäljning snart. Eftersom jag orkar så lite, så när vi har varit och flyttat, har jag fått vila några dagar sedan.

Detta plus att P har haft mycket att göra på jobbet, har gjort att vi "levt i smuts" ett tag. Nåja, P tycker inte det, men jag gör det :-) För det första tål jag ju inte damm eftersom jag är allergisk och för det andra så trivs jag inte när det är smutsigt hemma. Det är svårt att gå hemma och titta sig omkring och inte orka städa. Men nu börjar det gå åt rätt håll!! P har torkat av kakel och köksluckor i dag mm. Vi har mycket kakel i köket så det tar en stund...Jag har dammat och fixat. I morgon hoppas jag på dammsugning och skurning.


Vi har också fått sålt min sekretär i dag på Blocket. Det kändes skönt att bli av med "klumpen" som jag helt tröttnat på.


Här är två av de blommor som jag köpte när jag var med svärmor och handlade för några veckor sedan. De trivs bra i sovrummet, trots vädring och en rullgarding som åker upp och ner. Jag gillar!!!



Nästa ämne för kvällen, är nagellack. Från det jag var 12 tills jag var ca 30 år, gick jag inte en dag utan målade naglar! Jag hade långa, fina naglar som jag vårdade ömt (kanske för ömt). Det tog tid och energi (eller hur G och L??? ). Jag älskade mina naglar och fick ofta beröm för dem.

Men sen tyckte jag att det tog för mycket tid och jag var så bunden av att hinna med naglarna. De fick förstås inte bli avskavda eller liknande... Jag slutade att måla naglarna och hade dem ganska korta. Filade dem i bland men annars fick de inte så mycket uppmärksamhet.
Nu har jag börjat tycka det är kul med nagellack igen. Den här gången går det dock inte överstyr... än i all fall. Jag målar dem när jag har tid och känner för det. Kan ha dem omålade och inte bry mig. Det känns bra. Nu i höst har jag också vågat mig på nya färger. Lila och grått. Den lila färgen gillar jag mycket, blir nästan svart på. Det är Maybelline nr 05. Det sitter bra på också. Ett tips!!!

Nivea har ett bra lack som är både bas- och överlack. Ni ser det här på bilden. Det gillar jag också.






Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Frustrerande när man vill städa men inte orkar. Är man dessutom hemma mycket så ser man ju allt också!



Jag använder aldrig nagellack. Gör naglar men då med fransk manikyr.

Kram

2010-10-18 @ 00:34:17
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja fasen inte har du det lätt..



Nagellack blir det alldeles för sällan för mig.



Kram

2010-10-19 @ 20:13:59
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0