Vardagsrummet del 2...

Dags för bilder från vardagsrummet igen. Nu går vi lite till höger från förra bilderna. :-) Denna tegelvägg är en yttervägg, ja mot garaget. Eftersom vi båda tycker teglet är snyggt i sig självt, har vi valt att bara ha en liten hylla på väggen.

Under hyllan finns vår TV-bänk. Jag längtar tills vi "får" plattTV. Men än så länge fungerar tjockTVn bra, och då känns det fel att lägga ut pengar på en ny. Då ska jag i alla fall köpa en vit TV-bänk. För lika förtjust som jag var i björk för tre år sen, är jag i vita möbler nu :-) P har som "krav" att hans ljudanläggning och en dator som vi spelar mp3-låtar på, ska stå där... Lite får man väl ge med sig... :-) Kan ju ändras sen... *ler finurligt*.



Här är tjockteven!!! :-) Ser att jag lyckades fånga Maria Montazami i bild. Jag gillar henne. Det är hon som gör Hollywoodfruar värt att se på. Hon har förresten börjat blogga ockå. Här kan ni läsa hennes blogg. Det gör jag :-)




Här är andra sidan av bänken och ni ser början på fönstret... i alla fall gardinen :-)



Hyllan på väggen med lite saker som byts ut ibland. Den lille söte gossen är P (inte taget i går direkt)... Den lilla griffeltavlan gillar jag. Kan lätt skriva nya kloka saker där.

Nu ska vi snart krypa i säng. Jag är trött. I går var jag hos faster. Första gången i år, som jag kört dit ensam. Det gick bra, men det är tröttsamt. Nu verkar bilen gå bra i alla fall. Tänk om det var lika lätt att fixa matte... :-)

Årets första geting såg jag i går. Och hur såg jag den då? Jo, sittandes på mitt finger och stickandes... Det gjorde så ont och jag kollade på fingret, då sitter den svartgula rackaren där och sticker mig. Jag hade inte hört eller sett någonting. Vatten på och hoppades att det skulle gå bra. Fingret och handet svullnade upp, men jag behövde inte åka till läkare. I dag har det varit mer svullet och rött, fick ta kortisontabletter i mängd. Hoppas det snart går över. Getingar är en av sommarens nackdelar.  Men det finns många fördelar!!! Nu har björken i trädgården fina, gröna löv. Härligt!!!

Jag önskar alla en trevlig och getingfri helg!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Fin m hyllan o allt i svartvitt!



Ja getingar kan man va utan, tur att det inte blev en värre reaktion för dig. Jag antar att du är allergisk mot dem?



Har inte sett så mycket av den nya svängen av Hollywoodfruar, men jag skall nog kika in hos Maria nu.



Kram

2010-05-08 @ 09:04:24
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Jag gillar den vita tegelväggen, det är kul med olika material! En vit tv-bänk mot väggen skulle göra sig bra, förstår precis vad du menar med björken, jag har själv en hylla som så småningom ska bytas ut!

Kram

2010-05-10 @ 00:04:45
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Joel

Fina saker du har på din blogg :D



Om det är så att du vill sälja, köpa eller byta något kan du inte vara så snäll och göra det via denna app' på facebook. http://apps.facebook.com/tradelist



Du har möjlighet att nå ut till jätt mycket folk, lokalt, dina vänner och även hela världen då den finns på typ alla språk :D



kram Joel.

2010-05-10 @ 10:17:27
URL: http://apps.facebook.com/tradelist/
Postat av: MissStorm

Kul med fler foton hemifrån er! Gillar er vägg massor. Men det är bra trist med all elektronik som ska stå framme. Men som sagt, lite får man väl ge med sig...



Hoppas resten av helgen blev bra och att sticket gav med sig fort. Den här tiden är ju helt fantastisk. Jag vill bara vara ute och se hur allt växer.



Kram

2010-05-10 @ 18:37:18
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0