Juni har börjat...

Sommarmånaden juni är redan här! Glada studenter har åkt runt och sjungit, skolbarn har, eller ska snart, börja sitt sommarlov. Som vanligt tycker jag den här tiden går så fort.

Jag har inte gjort något inlägg på länge... först var jag sjuk, det är inte kul.
Men sen blev det bättre, för då kom min svärmor hit. Hon var här hela helgen och fixade i trädgården mm. P och jag har inte haft varken tid eller ork att fixa i trädgården, men nu tillbringade vi en stor del av helgen tillsammans svärmor med att fixa där. (Jag var mest övervakande, orkar inte så mycket)  Vädret var strålande. P blev röd som en kräfta :-) Nu kan jag gå ut i trädgården och njuta istället för som förr, få dåligt samvete för att jag inte orkade göra något. Svärmor och jag hann med lite shopping också, aldrig fel :-) Jag har tur som har en sån bra svärmor.

Nu har jag äntligen tagit lite bilder här hemma. På den första bilden är det duken som jag köpte på Göksäter för ett tag sedan. Det är textilvaxduk som är mycket praktisk. Jag hade kollat på snygga dukar på nätet. Men priset var för högt. Denna duk kostade bara 49,90 kr/meter. Lagom  :-)




Rosa, är årets tema för mina sommarblommor. Så här ser det ut i krukorna vid altandörren.



En gammal pedistal som vi skulle slänga, plockade jag fram och ställde två blommor på. Den kan stå ute på altanen i sommar och sen åka till tippen. Jag har också lagt några fina dekorationer där som min svärmor gjort.





Det var ju Sveriges nationaldag i söndags och jag njöt av att se alla svenska flaggor som svajade för vinden. Vi har ingen flaggstång, men en liten flagga går bra det också :-)



Hoppas att ni alla njuter av den härliga försommaren.


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad fint ni gjort!!! Härligt att du/ni får hjälp. För jag kan tänka mig att svärmor inte har nåt emot att hjälpa till i trädgården!? ;)

Jag försöker njuta av försommaren. Det är inte lätt då det är så förbenat kallt häruppe. Hua, jag vill ha lite värme snart. Solen skiner men det är kring 10-13 grader åsså blåser det svinkallt. Nä, lite varmare, tack!! Så jag kan börja njuta på allvar. ;)

Kramen, Maria

2010-06-09 @ 21:55:28
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Sjovillan Susanne

Hoppas du mår bättre ,tur att du har en snäll svärmor.Försommaren är underbar ljusa nätter och allt är grönt och skirt men som Maria redan nämnt så är det kyligt här uppe i umeå men det är bara att vänta och hoppas!

Ha det så bra /Kram Susanne

2010-06-09 @ 22:41:22
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: House of Jammi - blogg och webshop

Vilken härligt färgglad duk.

2010-06-09 @ 22:46:31
URL: http://houseofjammi.blogg.se/index.html
Postat av: Proforma - Irene

Fina blommor och en härligt somrig duk! Absolut att jag njuter fast inte just nu då vi haft regn... men det ska väl ner innan värmen kommer igen! :)

Kram

2010-06-10 @ 00:52:52
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: C

Fint som vanligt! Den där piedestalen kan ni ge till mig istället för till tippen, när ni inte vill ha den mer. :)

2010-06-10 @ 09:37:26
Postat av: Malin

Så fint o somrigt du har gjort det hemma hos Er. :)



Kram

2010-06-10 @ 20:48:18
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0