En kväll i juli...

Oj, så lång tid det gått sedan jag bloggade sist. Jag skäms lite...

Sommaren är i full gång. Vi har haft många fina sommardagar här på Västkusten. Härligt! Till och med på midsommar hade vi så fint väder att vi kunde äta lunchen utomhus, utan att frysa. Inte vanligt :-)

Förra gången jag skrev, skulle jag på marknad. Jag var där... i en kvart... nästan inga knallar och inte mycket att köpa. Resultatet i min kasse blev 5 strumpor för 50 kr. Ganska nöjd i alla fall :-)




Jag har hunnit med att hjälpa faster en gång till att slänga/packa saker från hennes hus. Sååå mycket det finns att sortera.


På midsommar var moster, morbror och faster här och åt lunch. Sedan tog vi det lugnt. Skönt. Våra egna jordgubbar var färdiga, så vi hade "hemskördade" på tårtan.





Vi fick en fin sommarbukett av morbror från deras trädgård. Jag plockade ur en härlig pion och tog in i köket. Luktade så gott.



Blommorna i krukorna trivs och växer. (Gäller bara att komma ihåg att vattna dem)




Jag har också varit i Småland i stugan en helg, varit på loppis där bl a. Gjorde ett fynd. Fick ett fint fågelbad i betong av svärmor också. De bilderna väntar jag med till nästa gång... måste ju behålla mina läsare... :-)

I kväll blir de Miss Marple på tv. Sommarmys.

Njut av sommaren!


Kommentarer
Postat av: Malin

Ähh varför skall du skämmas f att du inte bloggat på ett tag, det tyder ju bara på att du har en massa annat roligt för dig :)



Kram

2010-07-07 @ 20:21:54
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Gardenhouse

Så mycket kul och mys du haft under uppehållet, det är så det ska vara. Nu är vi uppgraderade tills nästa gång lusten faller på.

Ha en skön helg,

kram Sussi

2010-07-08 @ 22:43:32
URL: http://gardenhouse.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Äsch... på sommaren bloggar man som man vill! Är solen framme vill man hellre vara ute.



Vi har skördat egna jordgubbar också, hittills 10 liter som vi ätit i olika varianter. Färska, kräm, sylt och i helgen blir det något gott till kaffet!

Kram

2010-07-09 @ 00:14:04
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0