Fjärde advent...

Kors så fort tiden går, fjärde advent idag. Helt otroligt!!



Jag är sååå mycket efter i allt "julande", men jag försöker ta det som det är och njuta i alla fall.

Det började några dagar innan första advent, med att P blev sjuk. Han blev redigt förkyld, tror det var influensa för han var helt slut. I en vecka var han hemma från jobbet och helt utslagen. Jag ville inte åka på julmarknad och sånt utan honom. För övrigt var det så mycket snö, att bilarna var insnöade och jag orkar inte skotta. Alltså var vi hemma båda två. Sedan var han snäll nog att smitta mig... :-(. Oj som jag har hostat, trodde knappt lungorna skulle hålla. Men de är kvar!! :-) Något bättre är jag nu. P är ca 80 % frisk. Ja, inte blev det något julshoppande med min hosta och feber. Jag fick snällt stanna hemma. Klickade hem några julklappar i alla fall.



Förra lördagen kom svärmor hit. Hon var inte rädd för smitta. Tack och lov! Då hanns det med lite shopping. Några julklappar och blommor inköptes. Löparen från Cult som jag längtat efter i ett år, blev min också (ses lite på första bilden).

Granen blev inköpt i förra helgen också. Som ni som brukar läsa min blogg vet, döper jag granen varje år. Årets gran heter Doglas :-) Doglas har fått en liten inknödd plats i ett hörn i vardagrummet för att vi ska kunna sen den nästan hela tiden :-) Här är förstås ett foto på Doglas:



Hoppas det snart ökar i julklappshögen :-) P vågar inte lägga julklappar till mig där, så länge han är iväg och jobbar på dagarna. Han tror att jag kommer att klämma på dem... skulle jag????  (kanske :-)   )

I går var vi hos min faster och klädde en gran som vi köpte på vägen dit. Den blev väldigt fin. Vi lämnade julklappar till moster och morbror också. Även lite julklappsinköp hanns med. På hemvägen handlade vi på Coop, mellan kl 19 och 20.30. Perfekt, nästan inga kunder utom vi. Vi kunde lugnt gå och strosa och köpa saker till julbordet. Resten ska vi köpa på onsdag. I vanliga fall har jag köpt allt vid andra advent, men i år har jag fortfarande inte köpt alla julklappar. P ska förhoppningsvis vara ledig onsdag och torsdag så vi får bli julklara då.



Det har snöat ordentligt här på Västkusten, och jag som trodde vi skulle slippa snö så här nära havet... men icke. Stackars P han skottar och skottar. I går fick han äntligen tag på en snösläde. De är hårdvaluta här :-)

Som jag skrev om i förra inlägget, så vann jag fina julgardiner i en bloggtävling. Nu hänger de i shabbyrummet.


Jag gillar! :-)



I köksfönstret har jag två amaryllis och två hyacinter.



Här syns en amaryllis och mina nya gardiner.




Nu ska jag gå ut i köket och kolla på min julstökande make :-) Jag har ingen ork idag efter gårdagen, men jag kan ändå njuta av ljus och gran.

Ha en skön julvecka. Stressa inte! Kram!




Kommentarer
Postat av: Malin

Jag ligger bra till så jag behöver inte känna mig stressad m julbestyren i alla fall.



Douglas är jättefin!!!! Hoppas ni båda är friska innan julhelgen.



Kram

2010-12-19 @ 21:37:39
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Usch vad jobbigt ni verkar haft det! Tur ändå att influensan kom innan jul.

Så det blev en Douglas i år, han är jättegrann!

Kram

2010-12-19 @ 22:47:14
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Nä, jag känner mig inte stressad. Känns som att vi har hunnit med det mesta. Det är några smågrejer som ska fixas imorgon för mig å sen tror jag det är klart!??

Ni har ju fått jättefint, trots att ni varit sjuka. ;)

Hoppas ni hinner bli helt friska innan jul!!

Vi har klarat oss än så länge, peppar, peppar...

Fast vi brukar bli liggande i mellandagarna å nyårsafton... Eller ja, det har hänt 2 gånger på 6år.

Kramen, Maria

2010-12-20 @ 10:17:43
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0