Små saker...

Nu är jag tillbaks!!! Min "semester" är över. P är tillbaka på jobbet och jag är hemma. Hela denna vecka har jag vilat, inte orkat något annat än åka och köpa blommor i går. Det är väldigt frustrerande att vilja så mycket som jag vill, och orka så lite som jag kan :-(
Under semestern är det flera saker som vi skulle ha gjort, som jag inte orkat med. Bla var vi tvugna att ställa in den årliga kräftskivan på landet, för att jag inte orkade :-(. Jag som är en social person i botten, blir så lätt trött i nya miljöer och med flera människor omkring mig. Vi fick åka från landet tre gånger och hem för att jag skulle vila i min egen miljö ibland. Vilken tur jag har P som förstår mig. Han är guld värd!!!

Visst har jag haft skoj också på semstern!! Det har blivit en del shopping... till Ps stora förtvivlan... :-) Jag har träffat min svåger och svägerska, som jag inte sett på ett år, samt deras lilla energiknippe V, snart 5 år. Han har berättat en  hel del för "faster" om Star Wars, Lego, Dinosaurier och zombies. Jag har sett på Bolibompa och vaktat lördagsgodis :-) Härlig liten kille.

Loppisar har också hunnits med. Jag gillar att köpa små, billiga saker :-)

Innan semestern köpte jag ett fat på loppis för 15 kr. Det har hamnat i vardagsrummet med ett betonghjärta på sig.



Jag gillar färgen och tänker fortsätta att ha lila som accentfärg i vardagsrummet i höst.

Vi hann också med en dag som turister i Eksjö, till och med svärmor som bor där i vanliga fall var med på "turistrundan". Kul! Lite shopping fick det bli också där :-) En liten grön insekt i trä inköptes i en blomsteraffär. Nu sitter den på min cultkruka och spanar på köksön.





Jag gillar små glasflaskor och har köpt några sådana på loppisar i sommar. En står på köksbordet med egenplockad ros och lavendel i.



Vaxduken som syns på bilden är ett "fynd" från Kvantum i Nässjö. 59 kr, tror jag, för en vaxduk som passar jättebra i köket.


Iittala outleten i Borås fick sig också ett snabbt besök av oss. Jag köpte 2 skålar till av Swedish grace i vitt. Nu har vi sex skålar. En lykta på pinne till köptes, så nu står två framför ingången och lyser mysigt. Ska försöka fota snart.
IKEA på A6 i Jönköping gjordes på en halvtimma och det enda jag kom ut med var två ljusstakar att ha på landet... Märkligt... Men jag såg en del fint som jag hoppas kunna köpa lite senare.

Ha en skön helg! Njut av sommaren som fortfarande finns kvar ett tag!






Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Ja, usch vad frustrerande det är att inte orka leva som man är van å som man vill. Det låter som ni haft en fin sommar hittills. ;) För vi hoppas ju att den inte är slut än!!

Finfina saker du fyndat!!

Kramen, Maria

2010-08-13 @ 23:10:15
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin

Trist att du inte orkar göra allt som du vill. Men ni verkar ändå haft det bra i sommar och fynda är du bra på! Jag kör oxå lila i höst.



Kram <3

2010-08-14 @ 14:40:58
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Sjovillan Susanne

Jag vet hur det känns att vilja mer än kroppen klarar av...men vi får ta ut det bästa av det vi orkarler Ha en fortsatt skön sommar / Kram Susanne

2010-08-15 @ 20:29:15
URL: http://sjovillan.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Jobbigt när man vill så mycket men inte har orken! Tur att den finns emellanåt i alla fall! Och shopping det är roligt! :) Fina saker du fyndat! Jag har också gjort mina fynd i sommar som säkert kommer upp på bloggen framöver!

Kanonväder i helgen, hoppas det håller i sig!

Kram

2010-08-15 @ 23:26:12
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vad fint du handlat till hemmet!

Tråkigt att orken inte är med dig :-(



Sköt om dig

KRAM

2010-08-17 @ 19:37:49
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Proforma

Tack, Annette för din grattishälsning till mig!

Trevlig helg!

Kram Irene

2010-08-19 @ 19:38:15
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0