Tillbaka till det normala...

Oj så skönt det känns att inte vara multifärgad i håret längre. Hårfrisörskan sa att jag inte var den första som hon fått hjälpa, efter en misslyckad hemmablekning, och hon fick mig att lova, att aldrig mer bleka håret hemma. Det var inte svårt att lova :-) Nu är håret ljusbrunt/mellanbrunt och jag är jättenöjd. Jag har köpt en inpackning och ska skämma bort mitt stackars  hår några dagar som tack för att det finns kvar.

Våren har stannat till lite. Inte alls så varmt och skönt i dag. Men tack och lov ingen snö här. Inte långt borta dock.

Så här på våren är det dags för glass. Sanningen är att det alltid är dags för glass... :-)
Min absoluta favorit är Sias glass Citron och Lakrits. Den är helt underbar!!!

Bilden är lånad från SIA glass hemsida

I dag testade jag för första gången Apelsinchoklad från Sia. Också den är jättegod!!!

Bilden är lånad från SIA glass hemsida
En annan glass som är god, särskilt till kaffet, är Carte D´or  Choco Chip Muffin. Änligen en "god till kaffet" glass som inte innehåller nötter eller mandel.

Bilden är lånad från Carte d´ors hemsida

Blev ni sugna på glass nu??? Hi, hi :-)

Snart är det dags att bänka sig i tevesoffan och se på The Good Wife på 4:an. Om jag har tur, gör P mig sällskap.  Inte ofta det händer :-)

Tack för att ni höll tummarna för mig ang håret.

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jo, nog blir jag lite sugen allt... Men vi har varit på födelsedagsfika hos sambons kusin ikväll så jag känner mig ganska nöjd på sockerfronten.

Skönt att det ordnade sig hos frissan. ;)

Kramen, Maria

2010-04-20 @ 21:22:57
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Älskar glass, citron/lakrits lät spännande! Det har jag bara ätit i choklad!

Kram



Ps. Tur att håret fick en bättre färg, tur att riktiga frisörer finns :)

2010-04-21 @ 00:27:59
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: mo

Mm, lakrits o glass en gooood kombo. Tur att ni kunde rädda håret...

Kollade med på Good Wife, tycker det verkar vara en lovande serie...

Här snöade det igårkväll :(

Men som tur är har det redan smällt bort....kramar på dig

2010-04-21 @ 12:42:35
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Skönt att du fick ordning på håret! Hann bli lite orolig för dig för det där lät hemskt.



Här hemma brukar H bleka slingor på mig. Det blir riktigt bra! Men då experimenterar vi inte utan kör på samma sätt år efter år... :)



Kram

2010-04-23 @ 20:48:40
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0