Snooza lungt...

Det är inte lätt att väcka mig när jag sover som bäst, dvs på morgonen och förmiddagen. P kan till och med dammsuga under sängen jag ligger i, utan att jag vaknar. Därför brukar han ringa hem och kolla om jag verkligen är vaken, de gånger jag måste upp på en bestämd tid. Det händer nämligen att jag somnar om med väckarklockan i handen... :-)

I går när jag skulle till frissan, vaknade jag faktiskt av min väckarklocka och steg upp. P ringde inte (han var på möte). Efter en stund hörde jag en annan väckarklocka som jag inte kunde lokalisera.
- Aha, P har fixat en extra väckning till mig, tänkte jag och travade runt i huset för att  leta upp den.
Men jag kunde inte förstå riktigt var ljudet kom i från. Det lät som från altanen...
-Hrmmm har P satt klockan på altanen, så att jag måste ut för att stänga av den... funderade jag.
Då plötsligt hittade jag "klockan". Det var ju en liten fågel som sjöng och var glad!!! Tänk att den lät som en klocka!!:-)  Det hade nog varit svårt att snooza den :-)

I dag  har jag sett ärlan som vippar runt i trädgården. Tyvärr är skatorna här också. Jag gillar att sitta och titta på fåglarna som äter med god aptit vid vårt fågelbord.

I söndags hade vi besök av denna i vår björk. P lyckades den fota också.


Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Jag har en sambo som är som du. Fast av nån anledning så klarar han ofta att kliva upp när han är själv!?? Även om han ganska ofta snoozar lite för många gånger å blir sen... Detta händer numera då vi går om varann 3 av 6 veckor.

Läckert att fågeln lät som en väckarklocka. ;)

Kramen, Maria

2010-04-21 @ 18:05:28
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag är precis som du en fågelgillande snoozare!



Kram

2010-04-21 @ 21:19:28
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Jag blir tokig när mannen snoozar men det är naturligtvis okej när jag gör det... ;-)



Får inte nog av fågelkvitter så här års!

2010-04-21 @ 21:51:26
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Visst är det skönt när man inte behöver gå upp direkt! Hade gärna snoozar idag... sov bara 2,5 timmar i natt! Gick bara inte att somna... zzz

Kram

2010-04-21 @ 23:27:22
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0