Blondiner har INTE roligare...

Jag har tidigare skrivit om hur duktig P är på att färga mitt hår. För att slippa dyra frisörkostnader, köper jag hårfärg i affären och låter P göra jobbet. Det funkar bra.
Men efter att ha haft riktigt mörkt hår ett tag nu, så kom en idé till mig att ha lite ljusare hårfärg nu på våren.
Sagt och gjort, jag hittade ett blekningskit hos Cubus. Det stod att man kunde få 2- 4 nyanser ljusare hårfärg.
-Perfekt, tänkte jag och köpte det. Så långt är allt bra.

Detta var i torsdags. På fredag, direkt när P kom hem från jobbet "tvingade" jag honom att bleka mitt hår. Han tyckte det var en märklig hårfärg, dålig beskrivning och svårt att applicera. Han frågade mig flera gånger om jag verkligen vill detta. Klart att jag ville!
Jag såg framför mig mitt ljusbruna, fina, glansiga hår...
Han applicerade, jag satt och väntade i 35 minuter. P tyckte att jag såg såååå rolig ut att han tog massor av bilder... hrmmm...
In i duschen och sköljer av håret. P tittar in och jag frågar.
- Hur ser det ut?
Stor tystnad.
-Nå hur blev det?
Fortfarande tyst.
-Säg nåt!!!
-Det kanske blir bättre när det torkar...
Där började jag oroa mig.
-Hämta en spegel! ropade jag.
-Kom ihåg att jag var negativt inställd, svarar han.
Då blev jag rädd. Kände efter att håret satt kvar i alla fall. Får en spegel och flämtar till. En vit, gul, orange varelse glor tillbaks på mig i speglen... Inte snyggt. Bedrövligt!

Det blev inte bättre när det torkat heller. I lördags beställde jag en tid hos frisören. I morgon hoppas jag att hon kan förbättra mitt gräsliga hår. Jag har inte velat visa mig utomhus. I lördags var jag tvungen att åka till faster, men undvek affärer. Till och med hoppade över ett besök på shoppingcentret, DET är inte likt mig. Hoppas att det blir bra i morgon. Jag är glad att håret finns kvar i alla fall.

P tycker det här är jättekul och fotar glatt... hrmm. För att bespara er hemskheter på näthinnan, kommer en bild på blommorna på köksön istället :-)



Håll tummarna för att jag blir normal i håret i morgon!



Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Nej, nej... vi kunde väl fått se färgen istället, blommor har jag hemma! :)

Jag skulle aldrig våga mig på att färga själv, jag betalar hellre! Du är tuff du! Hoppas det ordnar sig med färgen!

Kram

2010-04-19 @ 20:21:15
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Oj, förlåt mig men jag sitter å småskrattar... Mest för att jag kom att tänka på när en kompis skulle göra slingor på mig. En lördagkväll med några glas vin och utgång senare... Hua, blev alldeles GULT!!!! Gissa om jag skämdes när jag var tvungen att visa mig ute oxå. Jag tröstade mig med att alla skulle va så fulla att dom inte skulle lägga märke till min hårfärg. Beställde tid hos min frisör som "skällde" på mig å jag fick lova att ALDRIG göra slingor hemma igen. Det har jag heller inte gjort. Nu har jag gått över till min egen mörkare hårfärg å trivs bra med det efter hela livet som blond. ;)

Du ska se att frissan kan fixa till det. Oroa dig inte å du är inte den första som gjort samma miss!!

Kramen, Maria

2010-04-19 @ 20:34:38
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0