Köksgardiner...

Oj, redan tisdag! Jag tror varje dag att jag ska blogga lite senare, men det blir inte av. Men nu så.

I förra veckan kom så köksgardinerna på plats. Jag köpte dem i somras i Nässjö. De var alldeles nyinkomna då.
Jag gillar dem, för det är lila och på samma gång även lime och svart som jag brukar ha i köket. En riktig färgklick.



Lampan är en av de tre som jag köpte så billigt på Hemtex i Borås i somras. Nu fick den komma fram.



Här är en närbild på gardinen. Färgen är lite fel. De är lite mörkare i verkligenheten.

I torsdags var jag i Göteborg och träffade en läkare, som FK har köpt tjänsten av. Det gäller min utredning om ersättning. Det var nervöst att träffa henne, P var med som stöd. Hon verkade dock förstå mig och var trevlig. Nu på torsdag blir det Göteborg och en annan läkare. Fy, va det är pirrigt att gå och vänta. Sen efter det får jag gå och vänta på FKs beslut. Man kan bli tokig för mindre...

Som en liten belöning för att jag var hos läkaren smet jag in 10 minuter i en inredningsaffär. Kom ut med ett litet Babellfat från Koziol. Jag har tittat länge på dessa fat, både de stora och de små, men inte köpt något. Nu funderade jag på svart, lime eller lila. Men det blev ett vitt :-) Jättenöjd.
En fråga tills er som har ett Babellfat: Kan man diska det i maskin? Jag glömde fråga det i affären.

I morse var det frost för första gången i år. Riktig höst. Men P envisas med att gå i shorts fortfarande... Snart får det väl bli långbyxor för honom också.

I går skulle jag in till "stan" och kolla på två nya inredningsaffärer som öppnat. Den första var en liten exklusiv butik med bara dyra saker. Den kunde jag snabbt och snopet lämna. Den andra hade både Koziol och Cultsaker såg jag... i fönstet... Så långt kom jag. Stängt på måndagar :-( Då hade jag ändå kollat både i tidningen och på nätet med det stod inget som det. Nåja, jag hittade en underklädesbutik som hade 70 % rea. Det bidde en riktigt dyr BH i stället :-)

Nu är det dags att umgås lite med P :-) Ha en fin kväll!!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad fina gardinerna är!! Gillar dom mycket. Tyvärr så har vi riktigt grälla tapeter i köket så mönstrat går bort där. Men jag blir riktigt sugen på att hitta nåt till matrummet nu.

Vad kul att du kunnat shoppa. ;) Å, fy vad nervigt att vänta på besked från FK. Håller tummarna att det ska gå bra!!

Kramen, Maria

2009-09-29 @ 20:38:18
Postat av: Proforma - Irene

Dina gardiner är jättefina, härliga färger! Lampan från Hemtex klämde jag på här om dagen, den var jättefin och fanns i flera läckra färger.

Hoppas du får ett positivt besked från FK!

Kram

2009-09-29 @ 22:14:13
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Villka "Glad-gardiner". Jättehärliga färger. :-) Hoppas att beslutet från FK blir vad du hoppas!

Kram Malin

2009-09-30 @ 08:14:54
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc inredningsblogg

Vilket läckert tyg med härliga färgkombinationer! Härligt nu till hösten!



Jag har inte diskat mina babellfat i diskmaskinen, men det kanske går? Har faktiskt inte riktigt vågat, men det funkar säkert. Ha en fin onsdag! Kram Emmy

2009-09-30 @ 10:41:37
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Anonym

Heej :)

Jag har nu igång en hel del underbara tävlingar.

Kanske något som just du skulle vilja vinna

eller kanske något du skulle kunna ge bort till någon av dina nära och kära.



Kika in på länken och var gärna med:)

http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Nya tävlingar hela tiden



Är du int intresserad är det bara ta bort den hära kommentaren :)

Kramar //M

2009-09-30 @ 11:53:05
Postat av: Malin

Snygga gardiner!



Har inte diskat mitt Babellfat i diskmaskin, så enkla att diska förhand.



Kram

2009-09-30 @ 21:08:40
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Tina på Peppar och Vanilj

Åh Babel står högt på min "att-skaffa-lista" Jag vill också ha vitt, ett modell stor och ett modell mindre :)



Tack för din söta kommentar om vårt tidningrepotage... :-)



K R A M // T i n a

2009-10-01 @ 17:23:41
URL: http://www.pepparochvanilj.blogspot.com
Postat av: Freja

Intressant blogg du har! Jag har kollat igenom några av dina andra inlägg och jag gillar vad jag ser :D.

2012-03-19 @ 00:38:30
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0