Höst i krukorna...

I dag är det inte lika fint väder som det var igår. Det regnar och det är väldigt skönt att vara inomhus.  Vi hann med en städning igår jag och P, och nu känns det så bra. Jag är visserligen trött och har ont i huvudet och mår illa, men det är rent omkring mig!!! YES!

Om några timmar när jag piggnat till, ska jag åka och rösta i kyrkovalet. Jag är inte så insatt idet, men tycker ändå att det är en skyldighet att rösta när man kan. P är inte med i svenska kyrkan så han får inte rösta, men jag hoppas att han kör mig dit, för jag känner inte för att köra bil idag.

För övrigt så är P superduktig idag. Han har varit nere i hobbyrummet i timmar och städat. Det har blivit lite av ett extra förråd tyvärr där, och det håller han på att sätta stopp för. Senare idag hoppas jag vi kan sortera i högar sånt som  ska säljas, slängas eller skänkas bort. Det ska bli så skönt att få ordning där. Man måste också gå förbi hobbyrummet för att komma till gästrummet och det ska bli skönt för gästerna att slippa tränga sig förbi kartonger varje gång de ska till rummet.

P vill jag också ha det i ordning där, för då kan han sitta och fixa med sina datorer där i lugn och ro. Jag har också hintat om att jag vill att han gör färdigt tygtavlan som jag köpte tyg till i somras och som ligger där. Vi får väl se hur det går... :-)

Här kommer de utlovade bilderna på krukorna som vi planterade om igår.



Här är de tre krukorna på altanen. Bortse från prislappen och jorden utanför :-)




Här har det lilla trädet som jag köpte på Plantagen hamnat. Krukan vann jag i en bloggtävling tidigare i år.



Så här ser det ut på framsidan. Den stackars bambun som skymtar i bakgrunden mår inte bra. Men jag hoppas att den överlever.



Ja nu vet ni hur det ser ut här hemma på utsidan.

Ha en fortsatt fin söndag!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefina höstarrangemang, börjar bli dags att byta i mina krukor oxå. Fast det känns nästan som nyss då jag slängde penséerna och bytte ut dem mot Bollkryss, nu har de blivit jättefula, vi har haft en rejäl frostnatt i veckan.



Kram

2009-09-20 @ 16:22:26
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma

Så snyggt det blev! Gott att ta bort sommarblommorna!

Ja, sätt fart på P nu så vi får se tavlan färdig :)

Kram

2009-09-20 @ 22:32:43
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MO

Jättefint du ordnat det i krukorna, jag är lite tråkig o låter prydnadsgräset vara kvar i mina krukor, men jag gillar verkligen både ljung o murgröna o sådant som du har gjort.



Ja fy vad mycket man samlar på sig, vi behöver verkligen röja i vårt förråd .....kramar

2009-09-21 @ 19:04:20
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Ingmarie

Så fint med alla vackra växter,det gör verkligen mycket med att ha snyggt utanför också!

Hoppas jag snart kan göra fint INNE....



Ha så gött!

2009-09-21 @ 19:51:53
URL: http://frujacobsen.blogg.se/
Postat av: Siri

Fina höstarrangemang du har gjort!Bytte redan för några veckor sedan då kylan började smyga sig på..

2009-09-22 @ 13:48:30
URL: http://inredmera.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Så fint det blev i krukorna. Kul att få lite fint ute nu på hösten när allt annat vissnar. Jag planterade själv lite här hemma.



Hm! Jag glömde kyrkovalet o har fortfarande dåligt samvete för att jag inte gjorde min plikt.



Kram

2009-09-24 @ 21:36:44
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0