Vilse i Vintrosa...

Efter att vi varit i Wadköping i lördags bestämde vi oss för att åka till ett litet gårdsmejeri utanför Örebro. Samma ställe som Ernst gjorde i ordning ladan för några år sedan. Vi trodde att vi skulle kunna komma dit snabbt. I turistbroschyren stod det att det var lite under två mil dit. Men...det var inte så lätt....

Kartan på hemsidan var inte direkt detaljerad och när vi skulle ställa in GPSen (Kerstin) hittade vi inte riktigt alla vägar som fanns i kartan från broschyren. Det visade sig att det kommit en ny motorväg som inte fanns i vår fyraåriga Kerstin.

Vi åkte runt i Vintrosa med omnejd länge... Jag har sett så många Närke gårdar att det räcker för en lång tid :-) Men det var väldigt vackert måste jag tillägga. Stora öppna fält med raps och annat vackert. Mycket sevärt. Till slut hittade vi en liten text på en släpvagn med en pil pekande  in på en väg. Bra! Men sen då???? Återigen massa gårdar. Efter att ha åkt ett tag vände vi tillbaka till vägen där släpvagnen stod.
 P gick in  på en vägkrog och frågade om vägen.
- Ja, det är på den här vägen, sedan en grusväg, sedan en skarp kurva mm mm.
Det är bara det att de flesta vägarna var grusvägar och ja, skarpa kurvor var det gott om...

Vi beslöt att ge det en kvart till, hittade vi det inte då, så skulle vi åka hem. Efter fem minuter hittade vi det. Lycka!! Vi köpte en jättegod ost och blåbär- och lingondricka som vi inte smakat på ännu.
Jag ville ha glass också, men tyvärr var det honung i den och det tål inte jag.

Vi gick till ladan och kollade. Kul att få se den i verkligheten. Den var mycket mindre än den såg ut på TV. Den var också mycket närmare de andra byggnaderna än vad det såg ut i programmet. Ladan var nu en affär och litet kafé. En del var sig likt, tex det snygga trappräcket med fårull på. Jag var framme och kände på det... :-) Vågade inte fota inne, tog bara en bild på utsidan och en på trädgården (som också var mycket mindre än jag trodde).





Efter att ha kört runt på småvägar så länge var det skönt att komma ut på motorvägen efteråt. Där sover man bra... :-)

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vad spännande att få se det live, det ser då fint ut på bilderna.



Cooler skulle du inte vara rädd för, ingen av våra hästar är så där skuttiga och rädda som många är. De står stadigt med alla fyra hovar i marken.



~Livet i byn

2009-05-25 @ 18:33:20
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Så bra att ni kom fram till slut så du fick se det live! Kameramännen vet exakt hur de ska filma så man upplever det större... lite lurigt, det där!



Ser betongfaten, jag visar en kruka jag gjort i betong på min blogg idag!

Ha det gott!

Kram

2009-05-25 @ 20:00:45
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Hem och Lycka

Det är så himla mysigt att bege sig ut på rundtur, vilken tur att ni hittade stället!



kram Mia

2009-05-25 @ 20:05:01
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Bokmalen

Å, vilket äventyr!! Jag blir extremt irriterad om jag kör vilse, det händer dock inte alltför ofta. Jag har "bevisat" bra lokalsinne! ;) Sambon blir lika "sur" varje gång jag hittar å inte han! ;)

Jag har märkt att jag har ruskigt dålig koll på svenska geografin, speciellt södra delen av landet. Trodde tex att Wadköping var en stad!! ;) Googlade å fick veta vad det är för något.

Kul att ni hittade stället. Skulle va kul att se...

Kramen, Maria

2009-05-25 @ 20:17:46
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Åh, den säsongen var så bra. Ernst gjorde så himla fint - då också. Tacka vet jag gamla sommartorpet,, med Ernst. Kul med utflykt!

2009-05-25 @ 21:12:21
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Malin

Va skoj, där skulle jag också gärna kika in! Är det inte så med allt man ser på tv, att det ser större ut i verkligheten? Se bara på alla kändisar, de är oftast mycket mindre än man föreställt sig.



2009-05-26 @ 17:47:31
URL: http://malkins.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0