Två år...

I dag har vi ägt vårt hus i två år (med hjälp av banken förstås...) För två år sedan skrev vi på papperen och fick nyckeln.
Så härligt det kändes! Men det var lite pirrigt också. Vad hade vi gjort? Hur var huset egentligen? Skulle vi ångra oss? Hittills har vi inte ångrat oss. Vi trivs väldigt bra i huset och har bra grannar. P får visserligen åka drygt tretton mil om dagen till och från jobbet, men det har gått bra. Hoppas vi kan bo i detta hus tills vi blir gamla och flyttar till hemmet tillsammans.

Shopping har stått på schemat idag. P var ovanligt lite motsträvig... :-) Han har köpt plantjord och lite annat. Jag har kollat efter presenter. Denna månad fyller sju av mina släktingar och vänner. En konfirmation och mors dag är det också. Det innebär en del presenter... Alla som fyller år får inte presenter men ändå... Nu har jag lyckats lösa tre presenter i dag.
En tunika att på mig ha på konfirmationen, köpte jag också.

När jag kollade på kläder kom något och smög på mig och skrämde mig...hrmmm.... Det var vännen G med dotter. Kul att se dem, trots att de skrämde mig :-)

Jag köpte två kuddar för halva priset. De ligger nu på den gamla soffan på altanen. Jag vill inte slänga den soffan fast den är gammal och ful. Därför ska jag ha kuddar i den. Dessa två var bara början  :-)



Så här ser den ut i närbild:



Nu är det bara att hoppas på en fin sommar, så jag får tillbringa mycket tid på min soffa :-)

I går var det superfint väder. Jag sådde några blomsterfrön och solade en stund. Varmt och skönt. P har kantklippt på tomten, men inte klippt gräsmattan ännu. Snart är det så högt gräs att jag inte syns... säger  P i alla fall som tycker jag är jättekort... vadå 159,5 cm är väl inte såååå kort???? :-)



Nu är det prickigt i köket. Vaxduken som jag beställde från Stoff och Stil kom i förra veckan. Den ligger på bordet  och stämmer överens med gardninerna. Jag blir glad varje gång jag kommer ut i köket och ser den. Gillar både färgen och prickarna :-)



Grönt är skönt :-)

Härligt att det bara är lördag i dag och att P är ledig i morgon också. Vi ska snart äta en sen middag, men innan dess måste jag läsa vad som står i era bloggar :-)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Malin

Vi har redan bott 10 år i vårt hus, tiden går fort!

Gillar jättemycket den härliga gröna färgen i ditt kök, passar kanon den här årstiden!



Mysigt med kuddar o filtar i utesoffan, tyvärr har vi inte ngt ställe där vi har tak över uteplatsen.



Igår hade vi också kanonväder, nu har snön tinat bort, fast jag hjälpte till lite med att kratta ut det!



Skönt med ännu en ledig dag!

2009-05-02 @ 21:51:52
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Kerstin

Vilka snygga inköp du gjort.

Gillar det prickiga och med den färgen så blev det en riktigt fullträff. :)

Ha en fin söndag.

2009-05-02 @ 22:02:42
URL: http://kerstinsfoto.blogspot.com/
Postat av: Bokmalen

Det var fina grejer du köpt! Jag blir oxå glad av den duken!! Superfin!!!

Hoppas ni får en fin dag imorron oxå!

Kramen, Maria

2009-05-02 @ 23:37:04
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Proforma

Fina köp du gjort, det var en härligt grön färg på vaxduken! Varför inte måla eller lasera om soffan i en annan färg och lägga en dyna på. Då känns den som ny igen... jag menar, eftersom du tycker den är ful :)

Kram

2009-05-03 @ 12:07:52
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: karola

Ja visst är det härligt med massa kuddar och textilier!?

Vaxduken var jätteläcker!

ha det gott

2009-05-06 @ 14:51:16
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Caroline

Så fint! Härliga färger. Ha det bra!

2009-05-06 @ 18:09:17
URL: http://lovdesign.blogg.se/
Postat av: Skönt Hemma

Åhh superfina kuddar!

2009-05-11 @ 00:29:09
URL: http://skonthemma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0