Ljus, IKEA och mer ljus...

Jag lever :-) Trots ett uppehåll på några dagar. (Ja, det var inte bra L).

Efter att jag bloggat i torsdags hade jag planerat att städa, men det gick inte så bra :-(  När jag hade stoppat i en maskin tvätt och börjat städa badrummet, kände jag att det gick inte längre. Jag mådde illa och var yr. Fick helt enkelt gå och lägga mig. Typiskt, men vad ska man göra?

När jag låg där, kom jag på att jag har ju inte visat er allt som jag köpte förra helgen. Glömde ju att visa mina doftljus från Yankee candles. På Plantagen har de massor av ljus därifrån och jag har tittat på dem ibland. Nu gick jag steget längre och luktade på några :-) 
Lukten "fresch linnen" tror jag den heter, som många bloggare ha skrivit om, tyckte jag luktade hemskt illa! Om någon sett mitt ansiktsuttryck när jag luktat på det ljuset skulle de blivit skrämda :-)
Vanilj, däremot, luktade gott. Jag upptäckte att de hade även doftljus som i värmeljusstorlek, så jag köpte ett paket med vaniljdoftande såna.



P som avskyr allt vad doftljus, parfym, wunderbaums, toaspray mm heter, står ut med doften :-) Bra betyg.

I fredags orkade jag städa. Det gick inte fort, men det gick i alla fall. Lagom till Let´s dance började var jag klar och kunde nyduschad sätta mig och se på det.

P håller fortfarande på att göra ljus. Det blir inte riktigt lika mycket ljusstumpar nu som tidigare, men det räcker till några ljus i alla fall.
Här är de nyaste ljusen, som ska vara i vardagsrummet. Härligt rosa!




I går åkte jag och P till Göteborg. Min kompis G och hennes J skulle ha en ny dator. P och J skulle köpa den. Det innebar att jag och G samt hennes dotter J2 kunde gå på IKEA under tiden :-)
G ska köpa nytt kök och vi kollade på olika kökssaker. Kul. De ska ha ett lantkök.
Jag köpte inte så mycket på IKEA, tittade mest. En bricka fick följa med hem.



Efter IKEA  och lite fika, hann vi med en inredningsaffär till. Där köpte jag lite Cult till vardagsrummet.




Sedan åkte vi hem till oss och mötte upp P, J och sonen M. De höll på att sätta ihop datorn, men de hade fått en del som inte passade med de övriga, så den blev inte klar i går :-(

Jag och G satte oss vid datorn och kollade på tapeter till hennes kök, medans P fixade sallad.

Efter maten var jag så trött, att de andra skrattade åt mig...hrmmmm :-) Jag kunde inte kordinera mina ögon, vilket visst var jättekul... :-)

Helt oväntat fick jag en födelsedagspresent av G med familj. (vi brukar inte ge varann presenter när vi fyller år) En jättefin ljuslykta som man även kan ha som vas. Jag blev jätteglad. Här är den på bild tillsammans med en annan ljuslykta som jag köpte på IKEA igår.



Just det, jag köpte en lampa på IKEA också, en liten Knubbig. Den bor nu i lilla rummet.




I dag har jag tagit det mycket lugnt. Vilat och läst tidning är det enda jag gjort innan jag satte mig vid datorn.

Nu ska jag umgås lite med P :-)

Ha en fin söndagkväll!

Kommentarer
Postat av: InneoUte-Malin

Oj vad mycket nytt och fint! Lampan Knubbig fick följa med hem till vårt sovrum också efter ett IKEA-besök i torsdags. :-)

2009-03-08 @ 18:29:26
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: Malin

Oj vad mycket fint du fått o köpt. Roligt att pigga upp lite hemma. Jag börjar längta efter lite vårigare gardiner osv här hemma nu.



Kram

2009-03-08 @ 21:20:20
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Det var allt möjligt fint! Gillar det blomformade ljuset och den rosa Cult-ljusstaken lite extra. Snyggt med rosa!



Kram

MissStorm

Ps: Du är då rolig! Åksjuk av gungstol! :)

2009-03-08 @ 21:26:27
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Nettan

Tack för titten !

Fina saker du köpte på IKEA & Cult älskar jag med =0).

Har oxå legat sjuk sen i Fredags, men i dag var värsta dagen, har bara sovit.

Kram Nettan

2009-03-08 @ 22:48:23
URL: http://bjurtjrnsvillan.blogspot.com
Postat av: Proforma

Så mycket fint du handlat! Jag visste inte att Plantagen hade Yankee Candle, får nog ta mig dit!

Kram

2009-03-08 @ 23:18:56
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: caroline

vad fin brickan och cult ljusstakarna var :)

2009-03-09 @ 01:06:48
URL: http://carolinesblogg.blogg.se/
Postat av: Mirre

Ohh vad mykt inspirerande och finfina grejs du skaffat ;) Brickan var ju i lime, me like.



Hoppas att du mår bra idag??

2009-03-09 @ 13:54:50
URL: http://www.mirrekex.se
Postat av: Örjan

Vad underbart det är med ljus som doftar olika typer sötsaker. Vanilj..jordgubb, hallon och CHOKLAD...



[email protected]

2009-03-09 @ 14:13:25
URL: http://minakulor.blogg.se/
Postat av: MO

Vad mycket nytt o fint du visar, kul med en tripp till Ikea, brickan är jättesnygg...Så söta ljus P har gjort, så duktig han är, kram

2009-03-09 @ 17:34:42
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0