Jordgubbar mm ...

Jag har ätit 7 jordgubbar!!!!
-Ja, än sen då??? undrar ni kanske.
Det är bara det att jag är allerigisk mot jordgubbar och har varit det i 20 år. En halv jordgubbe varje midsommar är min vanliga ranson. Men i år så vågade jag att testa 2 jordgubbar på midsommarafton eftersom jag hade både medicin och spruta tillgängligt och det gick bra!!!

Nu i veckan har jag testat lite varje dag och igår blev det 7 st och inget hände!!! Helt otroligt!!! (Jag hade visserligen tagit allergimedicin innan, men det gör jag ju alltid).
I dag har jag varit ute och plockat jordgubbar i vårt eget lilla jordgubbsland och i kväll ska jag njuta av 8 jordgubbar minst... Jag har ju 20 års jordgubbsätande att ta igen :-)


Här är dagens skörd i min "swedish grace" skål som jag köpte Iittala outlet.
(Jag ångrar att jag inte köpte fler än 2st då de bara kostade 25 kr och jag gillar dem verkligen)


I går när jag gick förbi Guldfynd såg jag att de hade REA. En liten sväng in blev det för säkerhets skull... och då hittade jag två halsband som såldes för 70% rabatt. Det blev två halsband för 59 kr, lagom pris :-)





Tidigare hade jag massor av "oäkta" smycken och matchade mina kläder, men sen orkade jag inte. Nu ska jag försöka att använda mina smycken lite oftare. Kul mär man kan hitta till bra priser.


Ett nagellack blev inköpt på REA igår också. Halva priset på vissa varor på Kicks. Då blev det ett rött nagellack för mig. Från det jag var 12 år till jag var 30 hade jag alltid målade, långa naglar. Flera timmar i veckan lade jag ner på manikyr. Det var kul med fina naglar, men ibland jobbigt (eller hur  vännen G???? ) Sedan ca 10 år  tillbaka målar jag nästan aldrig naglarna och filar dem bara, men är inte så noggrann. Nu ska jag i alla fall måla lite rött på naglarna och känna gamla tider... :-)



Det är varmt och blåser i dag. Min tvättade lakan torkade på 40 minuter utomhus!!! Effektivt!!!


Nu är det snart dags för grillning. P har precis kommit hem med en klotgrill under armen :-) Vi har bara haft en elgrill tidigare och det blir inte riktigt samma grillsmak på maten som på en vanlig grill.

Ha en trevlig, solig helg!!!!

Kommentarer
Postat av: Malin

Oj hoppas du inte får ngn allergireaktion! Jag älskar serien Swedish Grace, min syster har den.



Fina smycken, jag försöker oxå använda smycken lite oftare "nuförtiden".



Klotgrill funderar vi oxå på att investera i.



Ha en trevlig helg!

2009-06-26 @ 21:19:05
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Här har det fyndats, ser jag! Alltid roligt!

Så tråkigt att vara allergisk mot just jordgubbar som är så gott men vad bra att du kan äta några men du får ta det försiktigt.

Jag hade ute tvätt igår och den var torr på nolltid! Luktar ju så gott!

Ha en skön och solig helg!

Kram

2009-06-27 @ 00:57:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: mio

Härligt med jordgubbar, ska hålla tummarna att du slipper allergibesvär mer. Nagellack är kul! Jag gillar nagellack bäst på korta fina naglar och just nu har jag tokrosa på tårna! Finfint!

2009-06-28 @ 13:58:23
URL: http://mmio.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Kul med jordgubbarna!!

Det är sommar - att äta jordgubbar!!



Må gott



Maliin

2009-06-28 @ 20:07:31
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Farmor

Hoppas verkligen att du klarar jordgubbarna.

kram

Anne

2009-06-28 @ 22:33:05
URL: http://nipemo.blogspot.com/
Postat av: Annas inspiration

tack så mycket för hälsningen :-)



härligt att du kunde äta några gubbar, så smaskens på sommaren



kramar

2009-06-29 @ 20:18:09
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: MO

Vad konstigt, kan allergi växa bort, hoppas det så du får njuta av de goa gubbarna....



Så snygga smycket du har fyndat, ja rean har ju satt igång men jag har inte handlat något än, meeeen det brukar alltid bli något, kram

2009-06-29 @ 21:03:39
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin

Svar: Varsågod:) Ja lite tilltugg till kaffet får man ju ge sina kunder:) Kram och ha en bra dag!

2009-06-30 @ 09:40:48
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0