Sol och regnmätare...

I dag är det soligt och fint igen!!! Härligt! Jag är jättetrött i dag så jag har tagit det väldigt lugnt.
Ligga på altanen och läsa inredningstidningar är ju inte helt fel... :-) P har semester och det är så mysigt att ha honom hemma.

I går var vi i väg och hämtade vår (mest Ps) nya bil. Det var spännande för jag hade bara sett den på bild. Det bidde en Ford Focus Diesel. Vi har tittat på bilar under en tid nu, och kom fram till att det var den bästa för oss, för pengarna. Visst finns det mycket bättre, större och snyggare bilar, men de kostar mera också. Jag tror det här kommer att bli bra.
Tidigare hade P en Ford Mondeo, men den gick fort att sälja på Blocket och rullar numera i Dalarna. Den senaste veckan har P haft min bil till jobbet, så jag har varit utan bil dagtid. Kändes inte alls bra. Nu hade vi tur och fick bilen snabbt, annars hade jag kunnat vara utan bil t o  m september.
Jag körde P till bilhallen och hem igen körde jag bakom den nya bilen. Det var meningen att jag skulle köra den nya i går också, men jag var så trött när vi kom hem, att jag fick nöja mig med att åka med istället. Kändes bra att åka i.

Nu till ett helt annat ämne, regnmätare.
De regnmätare som jag har sett tidigare, har antingen varit de billiga gröna plastmätarna, eller dyra snygga som den från Eva Solo. Nu har jag inte råd med en lyxig sån, utan har fått nöjt mig med gröna plasten. Men så hittade jag ett bättre alternativ på Coop. En i plast som i alla fall jag tycker är snygg, för priset 79 kr. Det blev ett köp. Länge stod den torr och väntade på att få jobba, sen så kom då regnet och han gjorde ett bra jobb :-)





Här ser ni hur den ser ut.

Nu måste jag in och hänga upp min tvätt.

Ha en fin kväll!!!!

Kommentarer
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Den gillade jag!!



Trevligt när man fyndar där man inte förväntar sig att hitta coola saker...



I Like!!



Maliin

2009-07-14 @ 21:12:42
URL: http://www.qreate.se
Postat av: soffie

VILKEN FIN REGNMÄTARE NI HAR:o)

Å BRA BLOGG

2009-07-14 @ 21:29:04
URL: http://soffie69.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc

Det var en mkt snygg regnmätare för det priset! Kanon!

2009-07-14 @ 21:35:32
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Så kul med en ny bil! O att ligga i solen och läsa inredningstidningar ligger högt upp på listan över trevliga aktiviteter på sommaren.



Ovanligt snygg regnmätare. Kollar du den varje dag och antecknar resultatet som mormor och alla tanterna gör? ;) Men jag ska väl inte säga så mycket om det som brukade rita diagram med feberkurvor när jag var hemma sjuk förr... :/



Kram

MissStorm

2009-07-14 @ 22:20:30
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Proforma - Irene

Eva Solos regnmätere tittade jag på igår men fy så dyr! Det du köpt är riktigt fin, en sådan kan jag gott tänka mig också.



Fick paket idag med fina handdukar!Tack snälla du och tack för grattishälsningen idag!

Kram

2009-07-14 @ 23:20:39
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Emma

Jättefin regnmätare! Har oxå varit på jakt efter en, tack för tipset:) Ha det bra, kramar emmsan

2009-07-15 @ 16:57:19
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0