Smålands gröna dalar...

Ja är det inte så han brukar säga, Åsa Nisse??? :-)

Jag är alltså i Småland nu, i stugan. Vi kom hit i fredags. Bilen gick jättebra och den var ok att sova i också... :-)  (Jag brukar sitta och sova när P kör) Trots att den är mindre än den tidigare bilen, fick vi plats med all vår packning. Bra! Den har genomgått första testet.

Vi stannade en liten stund i Borås på hitvägen. Jag hann med Iittala outleten och några affärer i Knalleland. På Iittala outleten köpte jag en karaff och på Hemtex köpte jag tre bordslampor till priset av en. Det var ett bra köp, tycker jag. Jag ska ha dem i sovrummet, köket och lilla rummet.

Annars har det inte blivit någon shopping här. Jag sov så länge i går, för jag var så trött, att alla affärer i Nässjö var stängda när vi kom dit, utom Kvantum som fick ett besök. Ja, köpa mat och sånt gick ju bra i alla fall :-)

I dag har jag varit mycket i "svärisarnas" hus. Fikat med Ps faster, ätit middag och spelat kort. Kul! Jag är helt hopplös på kort, för jag har nästan aldrig spelat det. Men med lite hjälp och lite tur så går det bra. :-)

Om det går som planerat, åker jag och P till Västervik i morgon. Jag har varit där två gånger innan, men då bara i någon halvtimma. Nu hoppas jag vi hinner/orkar se lite mer. Lite affärer att gå i, är ju inte heller fel :-)

Kan meddela att jag bara fått 3 myggbett på tre dagar och de är inte ens stora!!! YES!!! Nu hoppas jag de fortstätter att hålla sig lugna.


Jag avslutar med några bilder härifrån som jag tagit idag:












Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Å, det låter ju som ni har det riktigt bra!! ;) Vi åker söderut på onsdag å jag längtar!! Får se hur det går med att boka boende!??? Har inte gjort det än...

Kramen, Maria

2009-07-20 @ 00:13:19
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Malin

Åh din lyckost har du stuga i Småland, där som är så mysigt.

Jag är avis på er som har så nära till allt!



Vi var också en sväng på Knalleland i Borås, det enda jag köpte var hårmousse och skor till sonen, hade ingen shoppingro.



Kram o ha så skönt i stugan, vi har precis kommit hem från vår.

2009-07-20 @ 19:45:04
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Johanna

Fina bilder!

Låter som ni har en skön semester här i småland!

Ha det gott, kram Johanna

2009-07-20 @ 20:11:25
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: Proforma - Irene

Fina bilder! Längesedan jag var i Småland. När jag var lite var det ofta eftersom min pappa kom därifrån.

Jag är ingen korthaj, jag heller! Inte min grej!

Ha det gott i dom småländska skogarna!

Kram

2009-07-20 @ 23:05:55
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: CreativeActivity - Sandra

Härliga bilder! De fick mig att längta bort från storstaden en liten stund. :)

2009-07-21 @ 21:11:48
URL: http://creativeactivity.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0