Hemma igen...

Nu är jag tillbaks hemma på Västkusten igen. Vi ska vara hemma i ett par dagar, tvätta, hälsa på vänner, hämta ut mina nya glasögon mm, sedan återvänder vi till Småland för att fånga kräftor.

Vi åkte via Gällstad hem idag. En gång om året brukar vi shoppa där. I år var det dock en besvikelse.
Flera affärer hade slagit igen. Iitalla outlet hade flyttat till Borås. Det var ju den jag besökte i fredags, men jag trodde det skulle finnas en i Gällstad också. Den i Borås hade ju inte alls lika mycket och lika billigt :-( Bolagret skulle lägga ner, hade bara lite kvar och allt var rea 70% på. Där köpte jag bara ljus och en badrumsburk att ha tops i.

Det enda positiva var att Serholt hade en Outlet där nu. Där hittade jag en lila ljuslykta som jag ska ha i vardagsrummet till hösten. Då ska jag ha lila där. Jag hittade också två snygga ljusstakar/vaser i grönt, som redan är uppackade och står i köksfönstret. En hängare med fyra krokar blev det också. Den ska jag ha i sovrummet och hänga smycken på.

När jag är mindre trött, ska jag fota mina inköp. Nästa år åker jag inte till Gällstad om de inte fått fler affärer.

Desto roligare var det i Allum, Partille. Jag har aldrig varit i det köpcentret förut. Men idag hann jag vara där i nästan en timma :-) Där fanns fina affärer och mycket att se. Jag hann köpa en tröja och en klänning på REA samt två lila ljuslyktor från Himla. Dit ska jag åka snart igen.

P var SÅ trött på shopping sen. Det kommer att ta veckor innnan han frivilligt går in i en affär :-)

Nu är jag riktigt, riktigt trött. Om jag orkar i morgon, ska jag hämta ut mina nya glasögon. Hoppas det, för nu märker jag att jag inte ser riktigt så bra som jag borde.

Jag måste tillägga att P har varit rökfri 1 år idag!!! Jag är jättestolt! Han är duktig!

Två bilder från Horns Udde utanför Västervik får avsluta dagens inlägg. Det är vackert på "fel sida" av Sverige också :-)







Kommentarer
Postat av: Proforma

Gällstad var längesedan jag var i men vad jag förstår är det ingen idé heller. På Allum har jag vari många gånger. Det finns en möbelaffär i Partille också som du säkert skulle tycka om, den heter Nordik. Det har mycket från Himla och även en del från Rice såg jag sist jag var där.

Duktiga P!!!

Kram

2009-07-23 @ 23:49:27
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: C

Meh? Var ni på Allum igår? Det var ju jag och "barnen" också! Knäppt att vi inte sågs.

2009-07-24 @ 09:27:44
Postat av: Malin

Men du, det där var riktiga kanonbilder av sommarsverige!!! :)



Det lite shopping för oss oxå igår...reor överallt.



Serholt har mycket fint.

2009-07-24 @ 10:56:31
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: FURNISH.etc

Åh vad härligt! Vi åker också mot Småland imorgon, trakterna där man växte upp - Oskarshamn. Så inte så långt ifrån Västervik. Jag hoppas du har en härlig sommar!

2009-07-24 @ 20:16:19
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Johanna

Vilka vackra bilder, riktiga sommarbilder :)



Trevlig helg! Kram Johanna

2009-07-24 @ 22:21:10
URL: http://sodralycke.blogspot.com
Postat av: MO

Ja det är det verkligen, det är ju där jag bor ;) Har seglat mycket uppe vid Västervik så jag har många härliga minnen därifrån....

Skrattade åt din kommentar hos mig ang kisseriet...jodu har så rätt, att uppsöka olika toaletter när man är ute sådär tar mycket tid..hihi.



Hoppas ni får det fint i Småland, har ni långt till Kosta? Där finns ett jättestort outlet med både Iittala o annat glas att köpa billigt, ja även kläder, skor, godis o annat kul....Vi ska på kräftskiva ikväll, maken o sonen o dottern var o fångade tillsammans med svåger o barn över 200 st förra veckan....ska bli kul, lycka till, kram

2009-07-25 @ 15:40:26
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Annas inspiration

Vilka vackra fofyllda bilder :-)



hoppas du njuter en skön lördag

kramar

2009-07-25 @ 18:16:51
URL: http://annasinspiration.blogg.se/
Postat av: Hem och Lycka

Hihi, ja visst är det bra på Västkusten ;-)



kram Mia

2009-07-25 @ 22:42:56
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Lycka till med kräftfisket, vi ska åxå fiska här nedan för oss (Dalälven).

Grattis till 1 år som rökfri, bra jobbat..



Spännade om man fick se dina glasögon, det säger ganska mycket om en person, ta gärna kort och lägg ut!!



Må gott



Maliin

2009-07-26 @ 09:20:33
URL: http://www.qreate.se
Postat av: Livet i byn

Välkommen hem igen, även om det bara är för en kort stund då. Men det ser ut som om ni haft en skön semester, bilderna är så fina.



~Livet i byn

2009-07-26 @ 10:27:35
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0