År 2009...

Det var första gången jag skrev det nya årtalet. Kommer att ta ett tag innan det sitter ordentligt.

Jag hoppas att ni alla hade en trevlig nyårsafton. Jag och P var hemma ensamma och tog det lugnt. P lagade en god middag, vi såg på TV. Lite innan 12-slaget gick vi ut i trädgården och hoppades få se någon raket eller två. Vi blev verkligen inte besvikna. Det var jättemycket raketer ute. Både grannarna nära oss, och andra runt omkring, sköt raketer i massor. Eftersom det var helt klart på himmelen så syntes alla så fint också.

Nästa år (eller det blir ju i år faktiskt) hoppas jag att vi har gäster på nyår. I går hade jag inte orkat för jag var så trött. Jag samlar energi tills på lördag, för då ska jag ha "tjejträff" här hemma. Mina gamla goda vänner ända från grundskolan ska komma då. Det är G+L+E och jag som ska träffas. Vi har träffats hos mig runt trettondehelgon i över 10 år. Kul tradition, tycker jag.

Jag har inte gett något nyårslöfte i år, brukar inte göra det.
Jag ska dock försöka detta år att se det positiva i det lilla. Bli glad åt en fin solig dag. Le och få ett leende tillbaks i mataffären. Njuta av härlig musik på radion mm.

Jag ska också försöka inse att jag inte är helt frisk och att jag inte orkar lika mycket som andra. Därför  ska jag inte heller jämföra mig med andra. I stället för att bli besviken för allt jag inte orkar och inte gör, ska jag glädjas av det som jag faktiskt orkar och gör. Då blir det mycket bättre.

I dag har jag och P varit hos min faster. P satte bl a upp en ny kökslampa åt henne.

När vi var på IKEA här om dagen köpte jag tre vaser. Trots att jag har många vaser, är det aldrig någon som pasar bra. Nu har jag satt ner de flesta gamla vaserna i källaren och tänker använda de nya. Den största vasen jag köpte använde jag direkt. Mina röda julgranskulor som jag också köpte, stoppade jag ner där.



Jag köpte också ett litet fyrkantigt doftljus som verkligen luktar jul:



Två lampor blev också inköpta:
Basisk (länk till den på IKEA här) har P redan hängt upp i lilla rummet.
En Melodi (länk till den på IKEA här) hänger nu här i arbetsrummet.

Mer från shoppingen kommer senare :-)

P ska vara ledig i morgon också. Bra! Vi ska städa och handla.

Mina julsaker är kvar allihopa. Jag är en sån där som vill suga länge på karamellen, så mina julsaker brukar vara kvar tills tjugondag knut eller ev någon dag innan.
Edwin (granen) har inte börjat barra ännu och den dricker bra. Jag är stolt matte :-)

Kommentarer
Postat av: Proforma

Jag brukar också ha kvar mina julsaker till tjugondag Knut men tror nog att jag rensar bort allt efter Trettonhelgen. Börjar faktisk tröttna redan nu.

God fortsättning på det nya året! Hoppas att det ska ordna sig för dig framöver!

Kram

2009-01-02 @ 00:34:11
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Junitjej

God morgon! Jag önskar dig en god fortsättning på det nya året.

2009-01-02 @ 08:37:10
URL: http://ju
Postat av: Eva-Kerstin

Hej du vad du nu heter. Halkade in på din blogg genom min dotters blogg osv. Själv har jag ingen blogg, ännu i alla fall, det kanske kommer.

Kände i alla fall för att skriva till dig, kanske kan det stötta dig. Jag gick i väggen för drygt 4 år sedan. Det var gång nummer två fast första gången lyckade jag på något sätt förändra hela min tillvaro och fortsätta, kanske var jag då inte så långt ner på skalan utbränd ändå. I alla fall så kom det några år efter igen och då med besked. Vid det laget var mina tre döttrar utflygna så förmodligen tyckte universum att det fanns tid då. I alla fall så har jag inte fått någon hjälp utifrån, ack nej, men någonstans hittar ju en utbränd (det är ju därför man blivit utbränd) i alla fall jag, olika verktyg att själv rehabilitera mig. Du ska veta att resan varit lång och pågår fortfarande men hur konstigt det än låter så är jag faktiskt glad för att jag gick i väggen för annars hade jag aldrig tagit tag i mitt inre, mitt bagage utan bara fortsatt fly. I början av 2008 kände jag mig ganska själsligt hel som människa (fast utbränningssymtomen får jag leva med, det gäller att anpassa livet så att jag inte blir utsatt för de situationer som de märks i) o hör och häpna, då i april dör min man, på en sekund var han borta, ja suck, LIVET, livet, ibland kan man faktiskt undra? Jag tror att han lksom hade gjort sitt på sin andliga väg, funnits hos mig tills jag var hel. Så som sagt, livet är en skola, livet är en resa, och min fortsätter. Jag är så tacksam för alla verktygen jag fått skaffat sedan jag blev sjuk och jag är en överlevare och det återstår att se vad jag har för uppgift kvar i min livsskola. Oj detta blev långt. Gott 2009, det kan bara bli bättre (LER) Vill du skriva så har jag [email protected]. Jag bor i Malmö

2009-01-02 @ 12:52:15
URL: http://www.steeperz.com
Postat av: MissStorm

Snyggt med kulorna i vasen. Klart julsakerna ska vara kvar! Julen varar ju in till påska. Det vet väl alla?! Fråga Edwin så ska du se att han håller med... Roligt att höra att Edwin är så duktig och har bra aptit förresten! Du har uppfostrat honom väl förstår jag.



Ett Gott Nytt 2009 önskar jag dig och P (och Edwin)!



Kram

MissStorm

2009-01-02 @ 13:39:01
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja läser också bland många bloggar att de redan kastat ut julen. Nej jag njuter gärna av den ändå fram till påska..nej jag menar givetvis tjugondedag knut.



Kram

2009-01-03 @ 10:48:57
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Karin

Heter granen Edwin hi hi, så kul.



Ja, jämföra sig med andra är sällan bra. Det blir så svårt att leva upp till hur andra är.

2009-01-04 @ 12:48:20
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0