Juletid...

Julen är ännu närmare nu. Bara 17 dagar kvar till julafton. Äntligen har mina julsaker kommit fram och det har blivit städat. Tur att P är snäll och hjälper mig.

De flesta julklappar är inköpta, men ligger oinpackade i det tillfälliga julklappsrummet, dvs shabbyrummet. Jag älskar att slå in paket!!! I morgon ska jag nog ta ett tag.

I gillestugan är det julstämning. Den lilla adventsgranen, tomtar och adventsljusstake gör det till ett mysigt rum. Förut brukade jag mest skynda förbi på väg till tvättstugan, men nu stannar jag gärna och njuter. Vid den öppna spisen står mitt gamla tomteljus som jag haft länge, länge. Det får inte brinna upp. Är det fler än jag som tänker på Pluto, när ni ser denna bild? :-)

 

Förra veckan "fixade" jag inne, städade, dekorerade mm. På fredagen körde jag min faster till tandläkaren. Där träffade jag en gammal klasskamrat som jag inte sett på länge. Kul!

I går var jag och P i stan och handlade julklappar. Det är så mysigt i affärerna nu tycker jag.

 

Vårt kylskåp har gått sönder :-( Det blir som en frys. Allting är superkallt och fryser. Vi har fått slänga en hel del mat som förstörts. Bla har äggen spruckit, mjölken tappat smaken, glasburkar tryckts upp, mm. I dag har det varit en reparatör här som förhoppningsvis har fixat det. Hoppas det. Vi vill ju kunna köpa julmat snart. Under tiden som kylskåpet inte funkar, har vi maten på altanen i stället. Lagom kylskåstemperatur. Vi kallar det för vårt walk in kylskåp :-)

 

Grannens röda katt ligger och myser på altanen och blir inte så glad över att bli störd, varje gång vi ska ha mat från "kylskåpet" :-)

 

Jag har sett en film av de julfilmer jag köpte. Den var inte vidare bra. Enda fördelen var att den var lite julig. Men handlingen var inget att ha.

 

 

Här ligger filmen på min nya löpare från Serholt. Den gillar jag mycket bättre än filmen :-)

 

Det var inte mycket som jag köpte till mig i går, men en liten "kula" från Cult design blev det. Jag ska fota den när det är ljust och lägga upp en bild på den.

 

P har mycket att göra på jobbet och kommer hem sent numera. Det tar ju en timma att komma hem från jobbet också. Det blir inte så mycket gjort på kvällarna. Men vi gör det viktigaste. Mina svärisar ska komma hit och fira jul med oss. Det ser jag verkligen fram emot. P ska vara ledig en del i jultiden. Det ser jag också fram emot.

 

Njut av den sköna jultiden!

 

 


Kommentarer
Postat av: Malin

Låter som om du har läget under kontroll!! Det är ju trots allt 17 dgr kvar!



Jag har fortf 2 julklappar kvar att köpa, en del städ o bak, men jag skall vara ledig mån-ons före jul så då lär jag hinna en del.



Tyvärr måste jag resa i jobbet både denna o nästa vecka...hade hellre pysslat på hemma.



Kram!

2009-12-07 @ 21:01:55
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det verkar som om du kommit en bra bit på väg mot julen. Här har inga tomtar eller annat julpynt kommit fram än... ja, förutom adventsljusstakarna. Gran däremot har vi redan köpt!

Kram

2009-12-09 @ 23:29:40
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: mo

Ja nu går det undan. Vad skönt det låter, att du är klar med julklapparna. Jag är inte klar, o brukar inte bli det förrns de sista dagarna precis innan jul, kommer alltid på något som jag missat, meeeen jag bli alltid klar i tid, om än sent, kramar

2009-12-10 @ 17:57:44
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Ninnie på Ninni med e

Åh vilken fin löpare! Grymt avis! Va gärna med och tävla hos mig! Chansen är minst sagt stor att vinna kan jag säga, har bara en tävlande so far!

2009-12-11 @ 09:10:30
URL: http://www.ninnimede.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0