Grön, grann, gran...

Simon har kommit in och blivit påklädd!!! Ja, årets gran alltså :-)
I söndags tog P in den och vi klädde den. Det tog sin lilla tid för den var ganska stor... vårt ögonmått är inte det bästa :-) Bara att få ner stammen i julgransfoten var mycket besvärligt. Nästa år ska vi köpa en stor julgransfot...
Nåja, nu är han på plats och klädd. Det gick åt två ljusslingor för att få ljus i hela granen. Denna gång var jag  förutseende nog att ta på mig handskar när jag klädde granen (inte så enkelt) och ökade dosen allergimedicin innan jag klädde den. De två senaste åren har jag blivit allerigisk hela kvällen/natten efter jag klätt granen. Nu gick det bra!!! Jag tål att känna lukten, men inte att ta på den.

När det kommer till att klä granen är jag mycket traditionell och P MYCKET traditionell. Inga svarta eller lila kulor  i vår gran inte :-) Jag tycker det är snyggt hos andra, men för mig är julen framför allt röda kulor. Här är en bild på Simon.



Det är första året som granen kommit in så tidigt, men det är för att vi ska ha gäster redan på söndag och har en massa saker att hinna med innan. Sen är det mysigt att njuta länge av granen, tycker jag. :-)
Det snöar lite ute i dag, men det blåser desto mer. Snön ligger inte stilla, utan flyger  runt som mjöl hela tiden. Det gör att det blir juligare ute. Hoppas att det kan komma lite mer snö och stanna till jul.

I år har min ena Cultkruka fått en ny julmagnet, ett hjärta. Den står i köksfönstret med en liten grön växt i.



På tal om växter så verkar min Myrten trivas bra hos mig, mot alla odds :-) Den har växt jättemycket. Jag var tvungen att klippa den i söndags för att den skulle få sin bollfigur (precis som Matte... ). Det är kul. Hoppas den fortsätter att trivas.

Nu ska jag snart gå och lägga mig. P sover redan. Han har hur mycket som helst att göra på jobbet. Det ska verkligen bli skönt för honom att få vara ledig i jul.

Ha det fint i snön!

Kommentarer
Postat av: Proforma - Irene

Det var en jämn och fin gran! Jag är inte heller så mycket för svarta och lila kulor. Däremot har jag vita i min, blev så trött på rött så jag bytte för ett par år sedan!

Kram

2009-12-17 @ 00:26:08
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi vågar inte utmana ödet (barnens allergier) m riktig gran...så jag blir lite avis på dem som kan ha det. Men vi har plast, det känns som jul på riktigt när man klätt granen! Jag är nog innerst inne också mest traditionell, klädde ett år granen i vitt o silver men inte ens jag själv blev riktigt nöjd...och min son han tyckte inte alls om det och hävdar att granen skall ha alla färger.



Kram

2009-12-17 @ 07:33:44
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Jag skulle önska att vi fick plats med en gran. Men, det går inte alls hos oss. Som tur är så har svärföräldrarna alltid gran så vi får njuta av deras när vi är där i jul ;)

Jag gillar oxå granar med mer enhetligt pynt!

Kramen, Maria

2009-12-17 @ 15:32:31
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Vännen G

Man kan ha mycke fint i granen. Jag kan komma och fylla på med alldeles specielt pynt om du vill ;))Bra att den är stor då får jag plats med mycke.

2009-12-17 @ 16:02:49
Postat av: HUSnrNIO

Fin och ståtlig gran. Förra året använde även vi två ljusslingor. Ikväll är det dax att ta in årets. Har ingen aning om hur stor eller liten den är. Just nu står den i garaget och väntar på att få komma in i värmen. Ha en trevlig fredagkväll.

2009-12-18 @ 15:52:50
URL: http://hilajns.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0