Söndag igen...

Söndag kväll igen. Varför går helgerna så fort? Jag jobbar ju inte, men det är ändå så mysigt med helger när P är hemma.

Jag har inte mått så bra denna vecka :-(  I torsdags var det riktigt illa. Jag var jättetrött, superont i huvudet, mådde illa och kunde knappt se ordentligt. Det var riktigt jobbigt. Lyckligtvis mådde jag bättre i fredags, så jag kunde köra min faster till frisören. Det är så jobbigt när andra får ställa in sina saker.

I går mådde jag ganska bra, men i natt var det dåligt. Jag fick tillbringa en stor del att natten vaken framför TVn. Jag mådde illa och hade en otrolig halsbränna. Därför har jag inte gjort mycket idag. Bara städat badrummet och tvättat lite. Hoppas jag blir piggare och bättre veckan som kommer.

I fredags när jag var på hemväg från min faster, gick jag in på Plantagen, skulle köpa ättika till ogräset. Då hittade jag en högtryckstvätt på rea. Den kostade bara 229 kr tror jag. Jag köpte den i stället för ättika och det visade sig vara bra. P har använt den i 4 timmar idag och sprutat på ogräset mellan plattorna. Vi har plattor till parkeringen och gången, som är dansk sjösten. Där emellan älskar ogäset att komma fram. Men nu har P gjort det fint. Han var så smutsig när han var klar. Jag skrattade åt honom :-) Det var alltså ett bra köp av mig, kul.

När jag var i Kosta köpte jag en liten Cultkruka som passar till changeljusstaken. Det blev så bra, att jag beslöt mig för att köpa en till nu i veckan. Så här ser det ut nu:


Jag gillar att det blev lite höjd på den.


I våras planterade jag ringblommefrön ute i trädgården. Men jag har inte skött rabatten som jag skulle. Trots det har det kommit en hel del ringblommor och några andra små blommor som jag också sådde frön. En bukett med de fina blommorna står på köksbordet.


Bredvid vasen står ett fint evighetsljus som jag fick av C och F när de var på kräftskiva hos oss på landet. Det passade storleksmässigt bra på ett cultfat, så det fick sällskap av en klar cultkub. Kul när man kan kombinera.


När jag var på Plantagen köpte jag en fin lila vas också för halva priset. Har en del lila saker som ska till vardagsrummet. Hoppas vi snart får upp gardiner och städat ordentligt, så jag kan börja piffa. Gardinerna  har föresten kommit från Ellos. De som jag beställde till vardagsrummet. Jag gillar dem, men P tycker de är förskräckliga. Han hoppas han kan vänja sig... Det tror jag  :-)

Den fina cykelkorgen som jag fick av svärmor står så bra i vardagsrummet och håller ordning på några av alla mina  tidningar :-) Jag gillar den jättemycket.



Jag kom på att jag inte har visat servettstället som jag köpte i Västervik till halva priset. Det är nog jättemånga av er som har en sån servetthållare. Men här kommer en till :-)



Det ät praktiskt att ha ett i vardagsrummet så jag slipper gå till köket och hämta varje gång jag bevhöver en servett :-)

I dag har jag varit klantigare än vanligt. Jag tappade flaskan med bubbelvatten när jag skulle hälla upp vid middagen. Då  var korken inte öppen ännu. Men flaskan ramlade upp i maten. Sen torkade jag av den och bad P hälla upp istället. Då gled han på något vis på flaskan så han tryckte till och den var mjuk. Resultatet blev att han sprutade en massa vatten på mig, maten och bordet. Jag blev genomblöt, fick byta kläder. Stolen var blöt, golvet fullt med vatten, vatten i maten mm. Så kan det gå :-)

Till sist vill jag tacka för alla trevliga och goa kommentarer som jag får av er läsare. Det känns så kul att läsa dem. Jag önskar alla läsare en fin vecka.





Kommentarer
Postat av: Proforma

Man blir både blöt och smutsig när man håller på med högtryckstvätten, förstår att du skrattade åt P. Gissar att han skrattade åt dig vid matbordet :)

Kram Irene

2009-08-23 @ 23:45:03
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Bokmalen

Vad bra att du gjorde ett så lyckat köp med högtryckstvätten!! ;) Att du fick skratta är ju ett stort plus i kanten!!

Fina inköp du gjort! Jag har börjat fundera på vad vi ska ändra på här hemma men har lixom fastnat i att jag inte kan bestämma vilken färg vi ska ha... Men, men, tid nog så kommer jag väl på det!??

Kramen, Maria

2009-08-24 @ 16:54:03
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Karin

Tävla hos mig nu!

2009-08-24 @ 19:47:09
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Karin

Tävla hos mig nu!

2009-08-24 @ 19:47:23
URL: http://hemochliv.blogg.se/
Postat av: Blogg by Maliin Stoor

Krya på dig!!



Fina fynd du gjort!!



Maliin

2009-08-25 @ 10:17:13
URL: http://www.qreate.se
Postat av: InneoUte-Malin

Vad trist att känna sig så dålig. Förstår att du är påfrestande. Du är jätteduktig på att hålla igång och hitta saker att glädjas åt trots att hälsan sviker. Imponerande!



Kram Malin

2009-08-25 @ 20:41:15
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Här var det många fina inköp. Jag är lite extra svag för Cult-krukorna.



Hoppas att du mått bättre idag och att den här veckan blir mycket bättre än förra!



Krya på dig-kramar

MissStorm

2009-08-25 @ 22:14:33
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Inspirera Mera

Vilka härliga saker du har köpt. Hoppas att du mår bättre nu.



Svar: Tack så mycket för lyckoönskningen! Kram Sandra

2009-08-26 @ 15:50:54
URL: http://inspireramera.se
Postat av: FURNISH.etc

Åh krya på dig! Inte kul att må dåligt. Kram!

2009-08-27 @ 12:58:04
URL: http://furnish.blogg.se/
Postat av: Malin

Hoppas du mår bättre nu!!



Vad fint med ljuset på cultfatet! passade ju super! Kram kram

2009-08-27 @ 13:41:19
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0