Påsken är slut...

Så var det slut på påsken. En härlig vårhelg har det varit mestadels.

I fredags var jag och P hos L med familj. Vi fick god mat och fick bl a se gamla videofilmer (hemmafilmer) som bjöd till många skratt... :-)
Eftersom de har både katt och hund blev inte sömnen alldeles lysande på natten. Men efter en del hostande och rosslande så sov jag bra.

Nästa dag var det påskafton. Vilket härligt väder!
Nästan överallt var det folk ute i sina trädgårdar, iklädda kortbyxor och t-shirts.
Jag tog det väldigt lugnt. Låg en lång stund i solsängen och samlade D-vitamin :-)
Jag är väldigt vit i hyn, så vit att jag nästan är blå... det är sant... Om jag vistas i solen kan jag bli lite röd, sedan händer inte mycket. Det är ingen större skillnad på min färg sommar eller vinter om man säger så.. :-) Har jag tur, kan jag bli lätt beige på armarna.
Jag låg alltås ute och "solade" och kollade på P. Han fixade lite i trädgården, gödslade gräsmattan mm. På kvällen åkte vi och kollade på ett nytt villaområde i närheten av härvi bor. Vilka underbara hus de hade byggt!! Och vilken utsikt!!! Havet så långt ögat nåddde!!! Nåja, vinner man några miljoner på lotto så vet man vad man kan köpa :-)
Jag såg också både tussilago, påskliljor och vitsippor. Vitsippor är lite av min favoritblomma så här på våren.

I söndags var vi hos min faster en stund. Vi var i några affärer på vägen upp och letade efter en torkvinda. Jag köpte en liten ljuslykta att ha på altanen. Annars köpte jag inget. P satte upp torkvindan hos faster och det blev bra.
På kvällen hade vi ett litet "Big bang" maraton. Det är en TV serie som P följer. Vi kollade på fem avsnitt i sträck. Ganska bra serie. Den handlar om nördar och jag är ju gift med en, så det är mycket man känner igen sig på... :-)

I går vilade jag och kollade på TV. Fixade och donade lite här hemma. P fick äntligen lite tid framför datorn :-)

I dag har jag inte mått bra. Jag har sovit jättemycket. Varit allergisk, trött och allmänt risig. Senare på eftermiddagen kände jag att en urinväginfektion var på gång. Jag hoppades att jag skulle stoppa den genom att dricka mycket. Men det lyckades inte.
Klockan 21 förstod jag att jag inte skulle orka ha så ont hela natten. P ringde sjukupplysningen medan jag  tog en dusch. Vi fick en tid 50 minuter senare. Då blev det bråttom, för jourcentralen ligger ca 45 min bort och jag stod ju fortfarande i duschen. Vi hann precis. (Tur att det inte var fartkontroller). Det är ju inte direkt mysigt att åka bil när man har blåskatarr, men jag klarade mig. Jag fick träffa en läkare och och fick antibiotika. En tablett slank ner redan på sjukhuset. Nu känns det lite bättre. Om en stund ska jag försöka sova.

För er som inte har somnat ännu av denna långa text, kan jag meddela att jag har vunnit en tävling på en blogg. Det är bloggen Gårdsromantik Havsviken som hade en tävling. Jag vann detta fina kuddfodral:



Det var kul att vinna en så fin sak. Fodralet har förstås inte kommit till mig ännu, så bilden är lånad från bloggen.


Kommentarer
Postat av: Proforma

Låter som du haft en trevlig påskhelg!

Grattis till priset! Alltid kul när man vinner!

Krya på dig!

Kram

2009-04-15 @ 00:57:19
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Nä, jag somnade inte :0) Det låter som om din påskhelg varit bra. Min med och skönt med lite ledighet.



Vad kul att du vill vara med och tävla, en lott är nu din.



Grattis till vinsten förresten, de kuddfodralen är så fina.



~Livet i byn

2009-04-15 @ 06:51:43
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: InneoUte-Malin

Grattis till det fina kuddfodralet. Skönt att du fick penicillin. Det är så skönt när det börjar hjälpa. :-)

2009-04-15 @ 08:18:17
URL: http://inneoute.blogg.se/
Postat av: karola

-grattis till vinsten!

Hoppas du mår bättre...ett tips är att dricka persiljevatten ...en liter kokhett vatten med 2 kvistar i som får dra i 5 min, ta sen bort persiljekvistarna....kanonbra rensning för kroppen :)



ha det gott

2009-04-15 @ 15:46:17
URL: http://alltidinredning.blogg.se/
Postat av: Caroline

Fin blogg! Grattis till vinsten och krya på dig! :D

2009-04-15 @ 23:05:02
URL: http://lovdesign.blogg.se/
Postat av: Patrik Högberg

Grattis till kuddfodralet, det var riktigt fint.

Postat av: MO

Grattis till den fina vinsten, den kudden är verkligen snygg...kul att vinna någon gång...

Ja, vilken härlig påskhelg det har varit, vädret kan man verkligen inte klaga på, kramar

2009-04-16 @ 20:57:13
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0