Första lördagen i april...

Vilket vackert vårväder vi haft i dag!!! April visar sin fina sida.

Jag har tillbringat flera timmar utomhus vilken är ovanligt för en "inneråtta" som jag.. . :-)
Det är en ekvation som är lite svårlöslig, jag är allergisk mot pollen och ska inte utsättas för mycket för det. Alltså bör jag vara inne. Men sedan så har jag D-vitamin brist och behöver sol och bör vara ute... Ja, ni förstår, inte så lätt.

Men idag var det så skönt att vara ute. Jag tillbringade en stor tid av utomhustiden liggande i min solsäng.



Här har jag legat och lyssnat på lekande barn runt om, mopeder, fåglar och humlor. Ja, de har redan anlänt, tillsammans med getingar.
Det var 22 plusgrader här i solen. Härligt!

Ibland har jag kollat in vad P har jobbat med också... :-) Han har klippt ner grenar från våra äpple- och päronträd. Han har grävt upp ett land som varit hallon i och han har satt upp torkvindan mm. Jag har satt fjädrar i en buske på baksidan, samt fjädrar i ett påskris som jag ställt på trappan. Sen har jag gått och småplockat upp kvistar mm.
Grillen och utemöblerna är på plats. Utesäsongen har börjat!!!!

Där våra hallonbuskar har stått, har jag planer på att sätta blomsterfrön och plantera blommor till buketter. Kunde vara roligt att ha. Nu är våra rosor borta både i rabatten och i "portalen". Hallonen försvann idag. Undrar vad de tidigare ägarna skulle säga om de kom nu??... Men vi är så glada att slippa rosor och hallon. Vi har en rosa ros kvar vid växthuset och den stack jag mig på idag...


Här är min "påskbuske".



Himlen var klarblå!


Det var också årets premiär för kortbyxor på P idag. Jag höll mig dock till jeans :-)

I morgon hoppas jag vi hinner städa lite inomhus. Det kändes fel att göra det i dag när vädret var som det var.

Kommentarer
Postat av: Bokmalen

Vad härligt det ser ut! Här har vi +2 å mulet!! Inget kortbyxväder med andra ord. Blir så avis på er söderöver som får vår så mycket tidigare än vi! Ta å njut lite åt mig med!!

Kramen, Maria

2009-04-04 @ 23:19:27
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det har varit ett helt fantastiskt väder... äntligen! Hoppas bara det håller i sig och att påsken blir fin då de flesta är lediga!

Fortsatt trevlig helg!

Kram

2009-04-04 @ 23:38:33
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Malin

Ja visst måste man ta vara på finvädret och njuta av det! Vi gjorde det i slalombacken ett par tim idag, där vara det pollenfritt i alla fall..



Vi har också sol idag, HURRA!

2009-04-05 @ 13:54:53
URL: http://malkins.blogg.se/
Postat av: Frida

Dumma pollen! Så fint du pyntat!

2009-04-06 @ 10:52:15
URL: http://fridafabulous.se
Postat av: tina

Å vad härligt det ser ut!



kram/tina

2009-04-06 @ 11:20:01
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: MO

Ja inte vill man vara inne o städa när det är så vackert väder...Härligt att ligga o insupa solens varma strålar där i den sköna solstolen....Gulligt med fjärdrar i busken, nu är det snart påsk, kramar

2009-04-06 @ 12:13:37
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Annette; Tack Annette! Vad glad jag blir! Kul att du gillar mitt påskpynt. :)



Vilka fina påskservetter du har. Skulle kanske med jaga upp några. :) Kram

2009-04-08 @ 14:35:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0