Pimpat tvättstugan... liiiite

I dag har tvättstugan fått lite nya nallar. Burkarna som P spraymålade vita har fått stickers med nallemotiv på sig.



Jag tyckte det såg ut som om något fattades på burkarna, så jag gick in på Panduro och köpte nallestickers. Jag tycker burkarna blev gulliga och eftersom jag har lite nalletema i tvättstugan fick de bo där. Två av burkarna står på hyllan med div "bra att ha grejer"  i, medan den tredje får agera pennställ.




Mina planer är att fixa till lilltoan lite. Helst skulle jag vilja tapetsera och måla om. Men i brist på pengar och ork får jag göra en liten minimakeover så länge.
I dag har P skruvat ner tidningsstället som suttit på väggen där inne. Det har varit praktiskt men aj, aj så många gånger jag slagit i armarna i den. Sa jag att toan var liten... :-)
Nu hänger tidningsstället i "lilla rummet bredvid köket" och jag kan gå på toa utan allvarligare skador. :-)

Jag fick också P till att spraya mina små träfärgade ramar svarta. Jag ska ha svart som tema nämligen på toan. Nästa steg blir att skriva ut "visdomsord" på ett lite "finare" papper som jag också köpte på Panduro. Sedan ska de ramas  in i två lite större ramar som jag hoppas P går med på att spraya sedan. De små ramarna ska innehålla bilder som vi själva fotat.

En svart matta och svarta handdukar ska inköpas. Ev ska det målas lite skåp också... Får se hur långt jag kan sträcka mig :-)

Nu väntar TV soffan....


 

Kommentarer
Postat av: Proforma

Men du... ibland är det det lilla som gör det! Söta nallar!

Toan låter som om den kommer att bli jättefin. Kan tipsa dig om att Jysk har bra handdukar och även badrumsmattor. Handdukarna har dom ofta halva priset på så en 50x70 kostar då bara 25 kr. Kronholm Lux heter handdukarna (Lux är tjockare) och dom är verkligen bra. Jag köper bara detta märke.

2008-09-20 @ 22:06:04
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vad fint det blev, det är verkligen det lilla som gör helheten.



~Livet i byn

2008-09-21 @ 12:44:15
URL: http://livetibyn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0