Oliiiiiidligt trött...

Så var helgen nästan slut :-( Att de två dagarna ska gå så fort...

I går var vi hos faster och grattade henne på födelsedagen och åt tårta. Jag var trött och sov nästan hela vägen dit (ca 1 timme). Vi var också på pappas grav och satte blommor till hans födelsedag i dag.

På hemvägen hann vi med lite oplanerad shopping... P skulle köpa en sak på Biltema, och även om det inte är min favvoaffär direkt,  följde jag med in. Jag var på jakt efter två "tavlor" att spänna upp två kommande tygtavlor på. De var dock slut :-(  Men jag hittade en snygg svart tvålpump som ska ingå i min nästa "minimakeover". (Kommer mer om det senare i bloggen.) Jag köpte också svart sprayfärg för jag hoppas att P ska måla lite som jag vill ha svart :-)

Det var den första riktiga höstdagen i går. Endast 12 grader och regn. Vilket dock inte hindrade P från att gå i shorts och T-shirt... Enligt honom är det absolut inte höst ännu... :-) Hans smeknamn i famlijen Isbjörnen kanske säger nåt.. :-)


I dag har jag varit oliiiiidligt trött. Jag borde egentligen sovit hela dagen, men ville inte  missa en massa tid när P är ledig. Så jag kom upp vid 13.30 tiden. Sedan har jag varit olidlig... enligt P... Men vi har fått lite gjort och det är skönt.

Först hann vi, mellan regnskurarna, dra upp fyra rosenbuskar och plantera två små barrväxter som jag köpte tidigare på Plantagen. Det blev mycket bättre. Nu behöver vi ca 4 buskar till. För att förhindra hjärtattack hos rosälskare och trädgårdsentusiaster visar jag inga bilder på hur det ser ut där... :-) Eventuellt när det blir klart... :-)

Sedan målade jag lite mer på mitt skåp som hänga på väggen i mitt shabbychic rum sedan. Nu behövs nog bara en strykning till så ska det vara klart.

Därefter strök jag mina nya gardiner som jag köpte på Hemtex i tisdags. Jag vågade inte vänta tills det blev REA, kände att det var DE som jag ville ha. P putsade fönstet och sedan kom gardinerna upp. Det blev riktigt bra tycker jag. P fick erkänna att han tyckte de passade bra där... :-) WOW. Bilder på gardnierna kommer senare i veckan.

Sedan var det stopp. Jag orkade inget, hade yrsel och mådde allämt kasst. P skickade mig i säng i en timme och nu är jag lite bättre, men ska snart gå och lägga mig. I morgon finns risk för att jag inte orkar upp alls. Men då är inte P hemma så det får gå.
 
P har förresten börjat tycka det är roligt att sprayfärga. Det tycker inte jag, så det är jättebra. Han testade på tre burkar som jag skulle slänga. Det var gåsmotiv på. Från min tid i början på 90-talet då allt skulle vara gäss hemma i köket... Nu är de vita och fina. Ska inte slängas. Jag ska ha dem i tvättstugan. En fräck etikett ska jag försöka hitta också.



Nu i kväll har P varit ute i garaget och sprayat korgen som vi haft på soffbordet med fjärrkontroller i. Den var vit och jag ville ha en svart. Det blev jättebra. I morgon ska den få en ytterligare omgång och blir det så fint som jag tror, behöver jag inte köpa någon ny. Perfekt!

Nu ska jag släpa mig i säng. Har bytt färger i sovrummet denna vecka. Rosa har fått ersätta turkos. Någon gång ska det fotas där med.

God Natt!

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Ah! Tror jag vet vad du hade för burkar med gåsmotiv. Sådana har jag också liggande någonstans... Bra idé att måla dem!



Hoppas du mår ok imorgon.



Kram

MissStorm

2008-09-07 @ 22:57:16
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Sandra/Vit design

Det är riktigt roligt och beroendeframkallande att spraya.



Vad roligt att du är med och tävlar, lycka till! Hoppas du har haft en trevlig helg, kram Sandra

2008-09-07 @ 23:29:29
URL: http://vitdesign.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0