Hemma hos G

I går var jag hos mig kompis G och hennes familj. Jag lyckades hålla mig frisk från förkylningen som jag trodde skulle bryta ut. Skönt!

Det var som vanligt kul att träffa G + familj samt  L+ familj som också var bjudna. Ganska snart var ljudnivån hög och jag kan säga, att jag var ju inte direkt den mest tysta... :-) I dag är jag lite hes... Men det var jättekul. Skämten duggade tätt och vi avhandlade en stort antal diskusionsämnen.

G hade dukat så fint och höstigt. God mat serverades (en särkild mat till mig) och allt var supermysigt. Tack för senast G. Nu vet jag att du läser min blogg :-)

Så här fint hade G dukat


Nästa år ska G ha nytt kök. Oj, va kul det är att komma med tips. Men oj va många som tycker tvärt om som mig... Jag blev "retad" för att vara inredningsnörd... och skadad... jag??? :-) Nåja. Det blir ett lantkök i alla fall. Det var bestämt. Jag kommer att skicka små länkar på tips ända tills de bestämt sig helt hur det ska se ut :-)



Förra gången jag var hos G höll hennes man på att renovera badrummet i källaren. Nu var det klart. Jättesnyggt! Hennes man J är så duktig. Jag ville låna honom någon vecka för projekt, men det gick visst inte :-)

Jag tog lite bilder i badrummet, men det blev inte så bra :-( Här kommer de två minst dåliga:

Nyrenoverat badrum hos G




Tvättstugan hos G renoverades för ett år sedan också. Då köpte hon 2 såna snygga lampor som sitter i taket. De ger ett jättebra sken och är snygga. En bra kombo. Jag tänkte försöka skruva ner dem och ta med mig dem hem... men jag var övervakad hela tiden... :-)



Allting gott har ett slut och vid 23.30 tiden i går åkte vi hem. Under hemresan såg vi 4 rådjur, 2 älgar, 1 räv, 1 hare, 1 katt.
Älgarna, räven och två av rådjuren gick över vägen (vi hann stanna i tid). De andra var vid vägkanten. Vem behöver gå på Zoo nu? :-)

Nu ska jag ta det lugnt i kväll och bara fixa lite. Förhoppningsvis ska mitt vita skåp hängas upp. Jag är mycket trött, men det är det värt. Jag hade jättekul igår!!!!

Kommentarer
Postat av: Minigrisen

Va vackert dukat det var!

2008-09-28 @ 17:48:07
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det är alltid trevligt att träffa vänner! Att få gå bort och äta och må gott är så mysigt!

2008-09-28 @ 20:46:13
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Hem och Lycka

Vilken fin dukning! kram

2008-09-29 @ 16:46:01
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: K

Ser att du också har gjort dej en höstkrans, tjusigt!

Dukningen var också höstig och fin.

Ha en bra tisdag!

kram!

2008-09-30 @ 08:19:40
URL: http://husetpabacken.blogg.se.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0