Det mörknar...

Nu blir det mörkare och mörkare om kvällarna. För mig som är så mörkrädd är det bäst att hålla sig inne och tända många ljus :-) Mysigt.

För att stå emot mörkret vid entrén, har jag idag fått lite vita blommor på trappan.
I betongkrukan fick en vit ljung och en vit aster ersätta fuchsian som faktiskt klarat sig hela sommaren. Otroligt. Jag ska eventuellt "trycka ner" lite murgröna i krukan lite senare. Hittade ingen häromdagen.



Uppe vid lyktan har en zinkhink hamnat med vit ljung i den också. Där står också min pumpa som jag skrev om igår. Jag ska nog köpa fler pumpor senare. Lite ljusare har det blivit  och lite mer höstkänsla har infinnit sig.





Inne har det också blivit mörkare... på soffbordet... P har spraymålat vår vita korg till fjärrkontrollerna. Den är numera svart. Det blev jättebra tycker jag.

Här är en liten före bild på korgen:

Korgen före

Efter:

Efter


Det är lillelördag idag och när P kommer hem ska han fixa tacos... Gott!


Ha en bra onsdagskväll!!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Mmm, taco, det tröttnar man aldrig på, det är så gott! Så fint du har gjort det! Snyggt med vita blommor!

Jag ska ta bort alla sommarblommor till helgen, känner för lite nytt nu! Blev också sugen på en pumpa.

2008-09-17 @ 22:18:30
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Fint på trappan! Och lite murgröna kommer att passa perfekt till. Jag håller med dig om att det är en bra växt. Även om jag till skillnad från somliga andra föredrar rosor... ;)



Kram

MissStorm

2008-09-17 @ 22:33:10
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vitt kan ju aldrig bli fel. Jag ska ta bort mina sommarblommor (under protest) i helgen för nu kan snön komma när som helst här i ödemarken. Men nog skulle man gärna ha någon fler vecka med solig höst.



~Livet i byn

2008-09-19 @ 11:37:14
Postat av: Karin

Mysigt att fixa lite höstfint ute också!

2008-09-20 @ 23:01:01
URL: http://hemochliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0