Att vara gift med en nörd... del 1

Om min make P, kan man säga mycket. Han är snäll, envis, retlig, smart mm. Men framför allt är han NÖRD!
I hans fall är det datanörd och trekker... Man kan lätt säga att han älskar datorer och Star Trek :-)

Att jag skulle "falla" för en nörd kanske inte är så märkligt, för jag har alltid gillat filmer när det går bra för nörden. Inte varit särskilt förtjust i buffliga människor. Men hur det skulle vara att leva med en nörd, visste jag inte förrän jag flyttat ihop med P.

Det som märks mest hos nördar (ingen vetenskaplig undersökning, går efter egen erfarenhet) är deras inredningsstil, eller brist på någon... :-) I Ps fall var det viktigaste i lägenheten att hans dator hade det bra. Det var ju där P tillbringade den mesta av tiden. Runt om ska allt vara lättåtkomligt, framför allt Coca Cola burkar. :-)

Så här fick det inte vara tyckte jag. Och eftersom jag är envis och P kan ge med sig, så har vi nu kommit till en gemensam lösning som passar båda. I arbetsrummet har vi var sitt skrivbord mittemot varandra. På Ps sida får han inreda (nästan) som han vill. Där finns förutom massa datapryttlar och sladdar även andra nördsaker. Han har ingen ordning alls (enligt mig) På väggen har han en cola skylt. Jag vågar inte ta bilder från hela hans arbetsplats. Kan skrämma vissa :-)



I hobby/pysselrummet får P också inreda efter eget tycke en hel del. Han har sin arbetshörna med MÅNGA sladdar och saker där han plockar isär datorer mm. Han har också varit duktig och sorterat in sina prylar i skåp. I fin ordning.

När vi flyttade ihop hade han en otrolig massa datorer och skärmar. De flesta gamla. Han slängde ett tjugotal datorer och skärmar när vi bodde i lägenheten. Nu har han slängt några till. 

Hans förjusning i allt vad Star Trek heter har lett till att han har en samling med prylar som han är väldigt förtjust i. Det gör att vår bokhylla i  gillestugan ser ut så här:


Just det, dockor och rymdskepp i mitten :-) Inte direkt min stil, men vi bor ju här båda två. Jag kan leva med det.

Det finns mycket att säga om att leva med en nörd, så fortsättning följer :-)

Måste tillägga att jag älskar min nörd.

Kommentarer
Postat av: Emma

Hihi jag ser fram emot fortsättningen av denna följetång, känner igen ganska mycket=) Jag älskar min nörd oxå...Ha det bra, kram emmsan

2008-09-24 @ 19:56:45
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: MissStorm

Kul, annorlunda läsning! Sällan bloggarna jag följer visar Star trek-dockor... :) Ser fram mot fortsättningen. H:s smak är hyfsat lik min så vi brukar ha samma uppfattning om hur det ska inredas. Även om jag oftast letar fram alternativ jag gillar o sedan får han välja bland dem... ;)



Kram

MissStorm

Ps: Tack för din snälla kommentar om mitt målande!

2008-09-24 @ 20:20:38
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Proforma

Ska bli kul att läsa fortsättningen...hihi!

Nörd eller ej... det viktigaste är att man kan ta varandras "fel och brister", eller hur :)

Läser man mellan raderna så är det mycket kärlek där!

2008-09-24 @ 22:20:00
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Minigrisen

Hehe, ska bli spännande att läsa fortsättningen, min sambo är oxå "nörd" Han tror att vardagsrummet är hans, eftersom han är hifi/hembionörd, men vi kompromissar nog ganska bra ändå...

2008-09-25 @ 18:16:56
URL: http://minigrisen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0