Lysande information... :-)

Nu har jag en rolig rubrik igen va? :-)

Nåja. I dag har jag fotat min IKEA lampa som jag köpte i söndags, lampan Smärt. Jag gillar den verkligen. Innan hade jag en annan rund lampa där. Den gav tyvärr för  lite sken. När jag ville läsa lite i soffan under TV reklamen och liknande, var det svårt att se. Denna lyser lagom starkt för detta.



Jag gillar att det är kvistar på den, för det passar ihop med trädtavlorna bredvid :-)



Jag har letat efter adventljusstakar ett tag (jag vet att det är tidigt men...). Den jag hittade i Ellos gick inte igenom "makekontrollen", P gillade den inte... :-( Den på IKEA som jag trott på, var inte snygg i verkligheten. Nu har jag hittat en i Halens som jag gillar. Det är den här:

Ljusstaken från Halens.

Bild lånad från Halens




Jag frågade P i går vad han tyckte om den. Nej, den gillade han inte. Men när jag hotat med att köpa något i hans smak ännu fulare... så var han inte så negativt inställd :-) Kvinnlig list... :-) Kan bli inkop av två sådana. Hoppas det!


I går var jag med min kompis L till köpcentret och tittade i klädesaffärer länge.... Hon skulle ha lite kläder och vi gick runt och kollade på allt möjligt. Vi har ganska olika smak, så det är inte lätt att komma med bra idéer. Men jag har ändå varit med och shoppat kläder med henne sedan vi var 18 år... så jag är van... :-) Vi hade dock väldigt trevligt och hann med en fika också. Vi ser nog rätt roliga ut när vi kommer gående. Hon är jättesmal och jag är... hrmmmm motsatsen... lite Helan och Halvan över det hela... :-) Jag är dock 4 cm längre än henne och det är bra att jag för en gångs skull kan nå något som någon annan inte kan. Det är inte ofta det händer när man är 159,5 cm lång :-)
L hittade både leggings, tröjor och väst. Jag köpte bara ett underlakan på Hemtex på REA. P var väldigt glad när vi kom hem, att L denna gång hade shoppat mycket och jag bara lite... hrmmm... karlar... :-)

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Låter som en bra taktik för att få shoppa det man vill! :) Och ljusstaken ser snygg ut! Jag som har höga förhoppningar om en av Ikeas ljusstakar... Får ta mig dit snart och titta på den på riktigt alltså.



Kram

MissStorm

2008-10-15 @ 21:36:27
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0