Lite bilder från min minimakeover på lilltoan

Nu var det länge sedan jag bloggade. Jag har varit trött och sovit mycket.

I går orkade jag dock att åka till morbror och moster på lunch. Min morbror fyllde år för ett tag sedan men vi har inte haft tid att komma och gratta honom innnan. Nu fick vi god mat och uppdaterat oss på vad som hänt :-)

Efter lunchen åkte jag och P till kyrkogården och gjorde Alla helgona fint på alla mina nära och käras gravar. Jag har köpt nya lyktor och batteriljus som förhoppningsvis ska lysa i en månad. Det blir lättare så när jag har ca 7 mil till gravarna. Oj, som det blåste på kyrkogården och även hemma sedan på kvällen och natten.

I dag har jag sovit en hel del, men också beställt mina första julklappar på nätet.

För en halvtimma sedan spikade äntligen P upp tavlorna på lilltoan, nu kan jag visa bilder på hur det blev med min minimakeover. Den har inte kostat mycket.

Mattan (som jag inte fick någon bra bild på) är en svart från Hemtex. Den var på REA för 100 kr. Handdukarna var 3 för 100 kr, tror jag. Jag köpte 6 st. 3 vanliga och 3 gästhanddukar på JYSK. Tvålpumpen kostade ca 50 kr på Biltema. Tavlorna består av vanligt färgat skrivarpapper som jag placerat i ramarna som vi tidigare hade i vardagsrummet. P har spraylackat dem svarta. De små tavlorna är också spraylackade ramar som tidigare var på lilltoan men då träfärgade. Nu har de fått foton som P tagit i skogen. Pappershållaren har P också spraylackat. Ja, en billig insats med andra ord :-)


Så här ser tavlorna ut:



Texten i tavlorna är följande:



samt:



Texterna har jag hittat på en amerikansk websida.


Tvålpumpen:



Den "härliga" gröna färgen som är även är på toastolen får jag leva med ett tag till. Det kunde varit värre, det kunde varit ljusbrunt eller orange... :-)



Toahållaren som förr var rosa:






Handdukarna från Jysk:




Badrumsskåpet är i trä med hönsnät i dörren. Det är kvar från tidigare ägare. Jag tyckte det kunde vara kul att använda dörren som en liten anslagstavla och köpte små klädnypor på Panduro som jag har satt fast bilder med.








Den gröna tapeten ska förhoppningsvis bytas ut så småningom. Men jag är rädd nöjd med hur det ser ut nu.

Nu ska jag gå och lägga mig. Klockorna här hemma visar lite olika för P har inte ställt om alla, men jag tror det är läggdags.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Det behöver ju inte alltid kosta så mycket för att få en förändring. Jag tycker du lyckats jättebra! Huvudsaken är ju också att du själv är nöjd!

2008-10-26 @ 23:35:46
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MO

Ja minimakeovers är helt fantastiska, för en billig peng så kan man förändra mycket...Sprayfärg är kanon till mycket, kramar

2008-10-27 @ 15:51:29
URL: http://medaljongen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Även små förändringar kan göra stor betydelse för ett rum.



~Livet i byn

2008-10-27 @ 17:40:13
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: xonx

Bra blogg :)

Besök gärna min fotoblogg.

Lägg gärna till den som favorit på bloggkoll.se och tipsa gärna om andra, kan göra lika dant för dig :)

2008-10-27 @ 17:53:34
URL: http://xonx.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Så fräscht det ser ut! Verkligen bra med sprayfärg.



Vi har precis påbörjat rusten av vår lilltoa, men det blir snarare en extreme toa-makeover... :)



Kram

MissStorm

2008-10-27 @ 21:49:29
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Hanneles jul

Rosa är ju bra färg :9

Sån där efterättsskylt skulle passa...

2008-10-28 @ 21:58:55
URL: http://hannelesjul.blogspot.com/
Postat av: Pia på Allt i Hemmet

Jag gillar också minimakeovers. Superfina tavlor, jag älskar vackra (och roliga) texter!

2008-10-31 @ 09:11:51
URL: http://www.alltihemmet.se/blogg/pia-printz

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0