Det vita rummet...

Jag har tidigare skrivit om att jag har ett rum som jag kallar det vita rummet, eller shabby chic rummet. Det är rummet bredvid vardagsrummet. Jag gillar den vita, gammaldags stilen mycket, men inte tillräckligt mycket för att ha det i hela huset, så jag håller mig där i vita rummet med det. :-)

I söndags blev jag klar med målningen av mitt vita skåp. Det var tidigare i furu och vi hade det i köket i lägenheten, men sedan har det bara legat i förrådet, då jag är trött på furu. Nu har det så blivit vitt och lite shabby. Målning är inte min grej, men man måste ju börja någonstans :-)



Jag har bara lite saker i det ännu, ska leta runt och hitta fina saker att ha i det.

Bredvid skåpet står en gammal klocka, som för närvarande inte fungerar och behöver lagas lite. Den har gått i Ps familj i generationer och är från 1822. Hoppas vi kan få den lagad, för det skulle vara kul att höra den ticka. Där finns också en pedistal som jag ropat in på auktion. Vet inte om jag ska måla den vit eller behålla den som den är. På den har min orchidé fått platsen nu.





Till höger om pedistalen står ett gammalt ekskåp som kommer från min mormor och morfar. Det är rymligt och bra, men tungt. Vilket vi har märkt när vi har flyttat... :-)

Bredvid skåpet har en potta och mjölkkanna fått flytta in. I pottan har jag värmeljus och i kannan vanliga ljus. Jag hoppas hitta en liten pall till dem så småningom.



Hela nästa vägg upptas av min vita bokhylla i ek från början av 90-talet. Jag gillar den inte längre men har svårt att göra mig av med den, då det var den första "dyra" möbel som jag köpte. Jag köpte den till min fjärde etta och den rymmer mycket och då var jag väldigt förtjust i den. Den får vara kvar ett tag till... :-)

En annan vit hylla har jag på kortsidan. Uppe på har jag en liten samling prylar som ser ut så här:



Det var lite bilder från vita rummet. Fler bilder kommer vid senare tillfälle.

Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Vad häftigt att ha ett rum i ett eget tema så där. Målning är verkligen inte min grej hellre!!



~Livet i byn

2008-10-01 @ 22:05:14
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Klockan ser så vacker ut! Hoppas den går att laga. Jag röstar för att måla pidestalen vit, men så tycker jag å andra sidan att det mesta blir snyggare i vitt... H är orolig för att jag ska hälla en burk färg över honom snart... :)



Kram

MissStorm

2008-10-01 @ 22:34:54
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0