Att vara gift med en nörd... del 4

Så här på fredagen känns det som det är dags för ännu ett avsnitt om att vara gift med en nörd... :-)

Nördar och inredning. Ja, var ska man börja... Kanske med gardiner. För P var gardiner innan han träffade mig, någonting man drog för fönstren helt och hållet så att det inte bländade hans datorer och så att  ingen kunde se in. Att byta gardiner var helt onödigt... de fungerade ju... :-) Möjligen en tvätt då och då... 
När vi flyttade ihop, tyckte han att vi kunde ju använda de gardiner som han haft i vardagsrummet, de var bara 10 år... :-) Oj, vad synd, de "kom bort" i flytten.... :-)

Nu har han insett att gardiner kan vara snygga och behöver inte täcka hela fönstren, ser till och med om jag har bytt gardiner :-) Visst går det framåt.

Han fick dock ett bakslag när vi precis flyttat hit till huset. Vi (jag) hade inte köpt alla gardiner i förväg utan ville vänta lite. I sovrummet hade jag inte ens köpt gardinstänger. Varken P eller jag ville sova med fönster utan gardiner eller persienner. Men P s lösning var inte riktigt vad jag väntat mig. Han gick gladeligen ut i bilen, tog vår rutiga bilfilt och hängde upp den för fönstret... jag skämdes. Detta var fönstret mot gatan. Vad skulle grannarna säga om de nyinflyttade som hade filtar i fönsten?... De fick hänga i tre dagar, sedan köpte jag gardinstänger och gardiner.

Datorer måste få plats, enligt P. Nu när vi har hus går det ju bra, men när vi bodde i en trea som var fullbelamrad blev jag inte lika glad när han kom hem med sina prylar... En gång kom han hem från jobbet, bad mig komma ut till bilen och hjäpa honom att bära. Redan där anade jag ugglor i mossen... Jodå det var en dator på gång.. Vi bodde då i lägenhet på andra våningen utan hiss. Han hade fått med sig en skrotad minidator. Den var inte mini... den vägde ca 90 kg... Oj vad vi släpade och drog. När den väl kom upp var den stor!
-Var ska vi ha den? frågade jag
-Vi kan ha den som soffbord, blev P s svar...

Hrmm tror inte det. Lyckligtvis för mig fungerade den inte så bra och åkte snart ut igen... I bland har man tur. :-)

Förutom att jag flera gånger har fått stoppa P i tid innan han placerat en dator, eller dess tilbehör, väl synligt framför mina ljusstakar eller liknande har det gått bra länge nu :-)
Hans högtalare till ljudanläggningen får jag dock inte flytta på ( har försökt flera gånger).

Blommor är ett annat kapitel. I Ps lägenhet fanns bara kaktusar!!! De fick vattnen någon gång om året... passade honom precis. Han ser aldrig när blommer behöver vattnas plus att han har vattnat konstgjorda blommor... :-)
Jag avskyr kaktusar! De sticks. P har "fått lov" att ha kaktusar i arbetsrummet och bara där och jag vattnar dem aldrig.



P märker inte när det blir smutsigt här hemma.
-Det ser bra ut, är hans standardsvar.
I och för sig bra för då kan jag städa när jag vill... :-) Men jag gillar inte när det är smutsigt hemma. Därför ska jag städa nu. Sen får vi se om min gullenörd upptäcker något när han kommer hem :-)

Kommentarer
Postat av: Minigrisen

Haha, det är så rolig läsning detta - vissa saker påminner om min sambo;) Ha en trevlig helg!

2008-10-03 @ 19:27:30
URL: http://minigrisen.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Fniss, det är inte lätt det där ;0)



~Livet i byn

2008-10-03 @ 22:06:55
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Proforma

Haha... karlar! Fast jag tror ändå att de tycker om att ha fint omkring sig!

Trevlig helg!

2008-10-03 @ 23:29:54
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Bodil

Ja, se karlar!

De är som de är och inte som de borde.

Min karl älskar blått, grönt och wienrött och allting var i dessa färger när vi träffades, ljus i gamla whiskeyflskor och palm träd och golf bilder överallt, puh, vilka duster vi har gått igeom när det gäller inredning. Nu kommer han och säger men Bodil den är ju fin den är ju vit!!!!!

ha ha

Ha en underbar helg!

Kram Bodil.

2008-10-04 @ 13:38:58
URL: http://www.morsefarm.blogspot.com
Postat av: Sandra/Vit design

Haha, ja det har skett en stor skillnad sedan Tommy bodde ensam också. Kram Sandra

2008-10-04 @ 16:47:09
URL: http://vitdesign.se/sandra
Postat av: tina

Härlig läsning!!!Ja de är härliga våra karlar..

Kreativa tankar med en dator som soffbord=)=)



Är jätteglad för min välkommenskylt jag också!!



Ha det fint å kram!



tina

2008-10-04 @ 17:20:04
URL: http://tinaminastina.blogg.se/
Postat av: Alina

Godagens! Kikar in:) Fin blogg har du också!

2008-10-04 @ 17:27:29
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0