Lördag tillsammans med gamla goda vänner...

Sitter inne i värmen och lyssnar till regnet och blåsten utanför, ett riktigt inneväder.

I går kom mina gamla vänner hit tilsammans med sina familjer. Vi var 11 personer. Som vanligt var det mycket skratt och pikar. Stämningen är väldigt rå, men hjärtlig... :-) Det är kul att minnas tillbaka och skatta åt dumma saker... Vi fyra tjejer som fortfarande håller ihop, blev kompisar redan i grundskolan, så visst finns det att ta av i minnesbanken.

Jag dukade på två ställen. I köket för oss gamla... och i shabby chic rummet för ungdomarna. (Som tiden går, de är 12-14 år nu).

I köket såg det ut såhär :


(När bilden togs var vissa bestick i diskmaskinen, därför fattas det några)


Jag knöt ett tunt silverband runt servetterna istället för servettringar.



Jag hade fyra små glas som jag placerade en ros var i. I mitten gjorde jag en liten "grupp" med rosor och lite silver"pluppar".









I shabby rummet där ungdomarna satt såg det ut så här:





P hade lagat en god lasagne och bakat två härliga kladdkakor till efterrätt.

Jag hoppas att gästerna hade det bra. Jag tycker det var jättetrevligt att träffa dem.

De två 12-åriga tjejerna gjorde lite hårexperiment på mig... jag såg ut som ett troll... P tog förstås kort... :-)

Efter maten var det godis, chips, nötter mm.

Lite av godiset såg ut så här.




Mina snälla vänner hade presenter med sig också. Temat var helt klart - trädgård!



Vi fick talgbollar och talgbollshållare. Mycket bra!
Sedan var det trädgårdshandskar till mig... de vill ha ut mig mer i trädgården... När handskarna väl är på, ska jag plantera tulpanlökar. Det var de bestämda på, jag ska plantera... Tur att det regnar i dag.. .:-) Nåja, jag gillar tulpaner och ska gå ut i veckan och plantera lökarna.
Vi fick också jättesöta julservetter.





En kväll att minnas med glädje.


I dag har jag tagit det mycket lugnt, kollat på Dansbandskampen och Stjärnor på is, som jag spelade in i går. Nu ska vi snart äta uppvärmd lasagne och kanske lite överbliven kladdkaka också... :-)

Ha en trevlig söndagskväll!








 

Kommentarer
Postat av: Proforma

Det är alltid trevligt att träffa gamla vänner! Lasagne som är så gott för att inte tala om kladdkaka. Så du har det så bra att P gör maten... jo jag tackar! Här är det jag som, alltid, gör den. Fast min man är bra på så många andra saker!

Praktiska och bra presenter du fick också och när du planterat tulpanlökarna kan du bara sätta dig nöjt ner och vänta :)

Ha en gó kväll!

2008-11-09 @ 19:42:05
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0