Julblommor...

Måndag idag. Jag är trött och svag men mycket bättre än i går. Då var det illa :-( Jag hade ont i hela kroppen, frös, yr, orkade nästan inte gå. Usch! Jag börjar mer och mer misstänka att det inte "bara" är utmattning, utan kronisk trötthet (heter något annat krångligt) som jag har. Efter jul får jag nog beställa tid för utredning. Det är bara det att jag är så trött på utredningar och sjukvård sedan tidigare...
Nåja, i dag mår jag bättre, har startat en tvättmaskin, plockat bort, och mitt nästa projekt blir att städa toaletterna... Jag har inte stora krav... bätte så när jag ändå inte orkar.

Nu till något roligare.

Jag har köpt årets första julblomma! Det bidde en amaryllis, röd. Den inhandlade jag i fredags. Jag la den i en plastpåse, körde som vanligt... mycket kurvor här... När jag kom hem hade löken trillat ur krukan och jord i hela påsen...
P skrattade åt mig och min körning... och hjälpte sedan att få löken tillbaks  i krukan. Lyckligtvis hade stjälken inte gått av. Nu står den där i sin ställning och jag väntar bara på att den ska slå ut. :-)






Jag fick mail från Euroflorist idag. Där finns bilder på många fina blommor. Här är två av dem:


Bild lånad från Euroflorist hemsida





Bild lånad från Euroflorist hemsida




Under helgen som gått har P varit ute i garaget/förrådet nästan hela tiden. Han har städat, spikat upp hyllor, omorganiserat och piffat... eller piffat, det var jag som sa det... :-) Jag föreslog att han skulle starta en blogg om garage/förrådsinredning... men då tyckte han att jag överdrev... märkligt... :-)
Nu finns var sak på sin plats och jag fick tillsägelse att inte gå det och röra till det... skulle jag????? :-)

Kommentarer
Postat av: MissStorm

Härligt med julblommor! Din amaryllis ser lovande ut. Vi fick en lök och den har inte fått någon stjälk än... :/



Kram

MissStorm

Ps: Hoppas du fortsätter att bli bättre!

2008-11-17 @ 21:57:22
URL: http://missstorm.blogg.se/
Postat av: Proforma

Så du har köpt en amaryllis, det är kanske dags. Har dålig koll på hur lång tid det tar tills den blommar. Man vill ju har den utslagen på julafton.



Ett tips! Jag tänkte på din trötthet... kronisk trötthetssyndrom. Försök få en remiss till Gottfriesmottagningen http://www.gottfriesclinic.com/hem.html. De tar emot patienter med detta samt FM (Fibromyalgi). Jag ska själv få en tid just för FM, då man också konstant är trött. Hade ingen aning om att den mottagningen fanns förrän min doktor föreslog den för mig. Du kan ju alltid testa!

Kramen

2008-11-17 @ 22:52:23
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0