Sockerfria produkter

Allt i mitt huvud är inte inredning... även om man kan tro det :-)

Jag har åsikter om mycket och tänkte ventilera det här i bloggen ibland. Dagens ämne är sockerfria produkter.

Visst är det bra att det finns sockerfria saker för de som vill ha det och de som inte kan äta socker. Men måste allt vara sockerfritt???
Nästan alla halstabletter och tuggummin är sötade med sötningsmedel. Just det, sötningsmedel som jag är allergisk mot. Jag kan ju inte vara den enda människan som är allerigsk mot sötningsmedel och de som inte vill äta sötningsmedel finns ju också. Vad ska vi göra? Figaro och Emser är de enda halstabletterna som jag hittat som jag kan äta.

Alla dessa fräscha, nya smaker på halstabletter och tuggummi kan jag bara stå och titta på i affären. Kan man inte tillverka någon del av sitt sortiment med socker? Förr hade Läkerol det, men nej, jag kan inte testa om deras slogan "Makes people talk" funkar. För mig är det mer : make me sick... :-)

Är det så farligt att använda socker till halstabletter? Jag har ju inte tänkt bli halstablettmissbrukare, men jag vill också ha en frisk smak i munnen ibland.

Saft, återigen med sötningsmedel. Tack och lov finns det några safttillverkare som fortfarande använder socker. Hoppas de fortsätter med det. Läsk, massor med sötningsmedel. Jag måste kolla varje gång jag köper något om det är riktigt socker i. Flera olika sötningsmedel finns. Är det riktigt nyttiga? Är det inte bättre med en liten mängd socker?

Nåja, det kommer nog inte att ändra sig på den här fronten, men nu har jag åtminstone fått skriva min åsikt.

Söta hälsningar Annette :-)





Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Aj då, det är inte lätt när man är allergisk mot nåt som finns i så många produkter.



~Livet i byn

2008-06-29 @ 21:35:21
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Bodil

Hej Svejs!

Kul att du gillar min blogg. de glädjer mig enormt att höra.

Jag har bott i USA i 4 år.



Förstår att du är upprörd över sötningsmedel i allt när du är allergisk. Det måste verkligen vara trist. Skriv och klaga!



Ha en fin början på veckan.

2008-06-29 @ 22:25:38
URL: http://www.morsefarm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0