Utsikt från ett matbord...

Efter att ha lagt upp två bilder på bloggen med vad som hänger på väggen över trappan ner till gillestugan, tänkte jag visa hur det ser ut i helhet. Bilden nedan är tagen från min plats vid matbordet. Vi har alltså hall, kök, trappa och vardagsrum i en enda öppen planlösning.


Trappan ner till gillestugan

Huset är byggt 1974, men lyckligtvis har de tidigare ägarna gjort mycket bra renoveringar och ändringar. Det känns jätteskönt. Visst finns det mycket kvar att göra, men det få tas när tid och pengar finns.

Till vänster om nallehyllan har jag planerat att göra en tygtavla. Jag har köpt tyg men inte ram. Har aldrig gjort någon tavla tidigare (av tyg alltså.. missar... många... :-)  ) ,men hoppas att jag kan göra en bra. Kattbilderna på höger sida hoppas jag någon gång få byta ut mot en fin Isa illustration. Måste bara övertyga min man också... :-)

I dag är det varmt och skönt. Jag har dock inte varit ute mycket. Jag är trött och har sovit mycket. Det enda "nyttiga" jag gjort är att tvätta lite och vika tvätt. I morgon hoppas jag orka städa lite för jag gillar när det är nystädat på helgen.


Kommentarer
Postat av: Maken

Det är så skönt att höra (läsa) ett erkännande att det är din plats vid matbordet. Då kanske jag kan slippa att du ständigt försöker ta "min" plats vid matbordet?

2008-07-03 @ 22:09:08
Postat av: Bodil

Hej!

Ert hus byggdes året jag föddes, hi hi.

Vad mysigt ni har det!

Tyg tavla kan säkert bli jätte fint!

Ha en fin fredag!

kram Bodil.

2008-07-04 @ 00:29:20
URL: http://morsefarm.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0