Släktträff...

Lördagskväll. De varma soliga vädret har övergått i molnigt, småblåsigt väder. Snart blir det  nog regn och åska.

I dag har jag träffat en hel del släkt. Först var jag och P hos min moster och morbror. Vi fick lunch och sen hembakta kakor som jag tålde!!! Hon brukar alltid baka sånt som jag tål och det är så kul (och gott förstås)
Eftersom jag inte tål vare sig nötter, mandel, kanel, aprikoskärnor, hallon, jordgubbar mm, brukar det vara svårt att hitta något bakverk jag tål. Men idag hade jag 5 st att välja mellan... eller välja... ta en av varje...:-)

Sedan åkte vi till min faster och hälsade på en stund. Hon följde också med oss på en liten biltur till ett ställe långt in i skogen där min mormor bott som barn. Det är intressant att se sina "rötter" och min faster hade varit där som barn så hon kunde visa och berätta. Sen tog vi en liten tur till där min pappa och faster bott som barn. Hon berättade om det också. Min mamma och pappa är båda döda så ska man få reda på något om hur det var förr, får man fråga faster/moster. Det var intressant.

Vi kom hem vid 20-tiden tillsammans med Pizza... som då smakade väldigt gott. Jag blev så glad för vi var på ett nytt ställe och kollade pizza. De allra flesta brukar ha perilja i sin tomatsås eller något annat som jag inte tål. Men det hade inte dessa. Så kul!

Nu ska vi se på en film och äta popcorn... ja ännu mer mat :-) P håller på att poppa nu.

Hoppas det inte blir åska, för det gillar inte jag.

Ha en bra lördagskväll!


Kommentarer
Postat av: Livet i byn

Visst är det roligt att få ta del av sina rötter, viktigt också för kunskapen försvinner ju med tiden om man inte tar vara på den.



~Livet i byn

2008-07-06 @ 09:13:15
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Proforma

Det är alltid intressant när gamla berättar. Vi har gamla brev och släktforskning sparad på min mans sida, sämre på min tyvärr.

Jobbigt när man inte tål att äta allt, har samma problem med vissa saker som jag inte tål men inte så mycket som dig.

2008-07-06 @ 12:58:59
URL: http://proforma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0