Nostalgi

När min mamma och pappa gifte sig 1962 fick de bl a en kökshandduk med ett fint mönster på. Mamma tyckte den var för fin för att användas som handduk så hon hängde den på väggen. Den brukade jag sitta och titta på när jag var liten och försöka klura ut vad som det stod skrivet på den.

Sen försvann den i glömskan, men när jag skulle städa ur mitt föräldrahem för 2 år sedan, efter min pappas död (mamma dog redan 1992) så hittade jag denna handduk igen. Först tänkte jag slänga den, men sen beslöt jag mig för att spara den ett tag.

I förra veckan hittade jag den i en låda i källaren och beslöt mig för att göra en tavla av den. P fixade det i går och nu hänger den på väggen över trappan ner till gillestugan (får hitta ett annat ställe till min tygtavla). Nu är jag glad att jag inte slängde den. Det är lite nostalgi för mig. Jag gillar den!

Tavla av en gammal handduk


Nostalgi är även balsaminer för mig. När jag var liten så planterade alltid mamma, moster, faster och många av våra grannar balsaminfrön runt maj. De skulle stå i fönstren. Sedan växte de med snabba steg och man jämförde sina med de andras.
 När de sedan var överblommade var det dags för sommargästerna att åka till stan. (Ja, jag bodde på landet). I år har jag lyckats få tag i balsaminfrön och planterat mina egna. Det är första gången. Nu är jag vuxen! :-)
Min moster och faster har också fått frön och min fasters balsaminer är mycket större än mina....



Mina balsaminer


Nu är det snart dags för TV och Ernst. Han ska vara på Västkusten i dag. Extra roligt.

Ha en skön måndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Malin

Åhh så fin tavla med handduken. Måste kännas kul att få ha kvar den! kram

2008-07-08 @ 20:42:32
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0