Minisemester del 1

I dag befinner jag mig mer söderut än vanligt... jag är på ett hotell i .... (är jag retlig???) :-)
Min utsikt från rummet är så här:

Min utsikt från hotellrummet


Ja, jag är i IKEA riket Älmhult. Bor på IKEAs hotell.

På vägen hit har vi stannat några gånger och kollat på intressanta saker, bl i Gällstad. Där var vi inne på Fabriksbutiken. Vilket underbart ställe!!! Jag var dock så snabb att jag fick beröm av P... otroligt va? Jag köpte bara två kivilyktor och två muggar där till mig. Två presenter också, men det kan jag ju inte skriva här... :-)

Vi åkte också en liten snabbis till



Jag har varit på jakt efter Cults gracilljusstake till blockljus ett tag, men inte hittat den. Jag visste att de hade Cult saker här, för jag var här förra året. Och där stod den och väntade på mig... på REA!!! Stor lycka! Jag köpte bara den och ett litet cultljus.

Regnet  har kommit och gått hela resan, lite jobbigt, men är det svensk sommar, så är det.

Längre ner i Småland var vi på ett Älgrike av något slag. Mest tyskar som var där. Mycket konstiga älgsaker såldes (bl a bajs i burk) men jag kunde inte låte bli att köpa en ljusgrön älg i trä... ska ha den i köket. Köpte också ett älgunderlägg i trä och kork till min faster.

Efter vi checkat in på hotellet var det fortfarade öppet på IKEA, så vi hann med en liten shoppingtur där också. Köpte bara servetter och förvaringsback. Känns lite märkligt att sitta här och blogga bara några hundra meter från en IKEA affär... Jag kan också säga att det är skillnad på fyndavdelningen här och hemma i Göteborg. Här finns mycket och billigt. Hoppas Göteborgs IKEA blir bättre på det.

Ja, eftersom jag gör ett inlägg nu, förstår ni att det fanns internetuppkoppling här och jag har fått låna Ps dator. Bra! :-)

Gissa om jag är trött nu? En stund innan maten i kväll så trodde jag nästan att jag skulle svimma så trött var jag, men nu känns det bättre. Det är så kul att se nya ställen och få shoppa, så kroppen får skärpa sig lite till... :-)

I morgon ska vi åka till Skåne, troligen Kristianstad. Där har jag aldrig varit. Sedan ska vi gå på IKEAs museum här. Ska bli kul.

Nu ska jag strax gå och lägga mig i en skön hotellsäng... Ska bli skönt. Så här ser den ut.

Hotellrummet på IKEAs hotell


Kramar från Småland!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Vad roligt! Där har jag aldrig varit. Däremot i Gällstad och Haglund är en rolig affär, det finns hur mycket som helst där. Ha en forsatt trevlig minisemester! Kramar

2008-07-18 @ 23:13:40
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Emma

Vad trevligt ni verkar ha det, mysigt=) Gällstad e alltid skojj, dit kanske man skulle åka snart och fynda lite!!! Ha nu en fortsatt trevlig liten semester, kramar emmsan

2008-07-19 @ 10:34:47
URL: http://www.hemochinredning.blogspot.com
Postat av: Sandra

Vad roligt, du är bara ett par hundra meter från där jag bor. Jag har också Ikea som utsikt :) Kram

2008-07-19 @ 10:38:21
URL: http://hemochinredning.blogg.se/
Postat av: martina

Jaså jag har aldrig lagt märke till ikeas hotell! Vi försökte gå på ikeas museum senast vi var där, men det var bara för dem anställda då. Kanske går nu när det är semestertid! Jag tycker absolut ni ska åka till Kristianstad, där bor ju jag =)

2008-07-19 @ 11:06:47
URL: http://skepparegatan.blogg.se/
Postat av: Maria

Trevligt ni verkar ha. Jag ser fram emot vår lilla semesterresa som bär av söderut, ska bli kul att passa på att stanna på lite olika platser. Ha en fortsatt trevlig resa! Kramar, Maria

2008-07-19 @ 16:18:50
URL: http://bokmalensvardag.blogg.se/
Postat av: Annette

Tack för era hälsningar!

Oj, bor ni så nära här och i Kristianstad... Kul!



Kram Annette

2008-07-19 @ 21:40:34
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Sandra/vit design

Vilken härlig utsikt du :) Det blir Ikea imorgon för våran del om det är dåligt väder, fast det blir i Haparanda. Kram Sandra

2008-07-20 @ 18:57:36
URL: http://vitdesign.se/sandra
Postat av: dahlarna

Åh den inredningsaffären missade jag när jag var i Gällstad förra veckan!! Vi hade barnen med oss, så det blev bara besök i Lager 157 barn + dam/herr. Hade gärna strosat runt lite mer.... Fabriksbutiken också - oj vad jag missade saker... Kan inte ha varit vid mina sinnens fulla bruk ;-)!

Kram!

2008-07-23 @ 00:00:31
URL: http://dahlarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0