Bild från uteplatsen

I dag är det en lugn dag här hos oss. Efter två dagar med aktiviteter måste jag vila. Det säger kroppen ifrån ordentligt. Jag har sovit länge idag och sedan inte gjort så mycket. Orkade inte ens åka och handla upp mitt presentkort som jag fick igår... :-(

Men vi har gjort en tygtavla i alla fall. Jag och P. Han gör det praktiska. Jag talar om hur jag vill ha det, håller  i verktyg och hjälper till... Mitt tålamod är inte stort... snarare mikroskopiskt... så det är bäst att P tar hand om det praktiska.. :) Nu hänger tavlan på väggen över trappan. Ska ta bild i morgon ev. Jag är nöjd. Kattbilderna som hängde där tidigare har fått flytta till sovrummet och nallen i sovrummet får åka till stugan.

Jag fick också en idé till en ytterligare tygtavla på den lilla ramen som jag köpte i måndags, men då "hörde" inte P något alls... Får vänta någon dag...kvinnlig list, eller kvinnlig timing... :-)

En bild från vår altan blir dagens bild här. Tyvärr har det varit lite kallt, men snart hoppas jag vi kan sitta ute igen.

Ute på vår altan


Våra trädgårdsmöbler köpte vi på Jysk förra året. Jag tycker om dem. Den prickiga vaxduken är från Hemtex.

Längst bort på altanen finns en gammal trädgårdsgrupp, där sitter P och röker...

Vårt vindskydd är mycket uppskattat både som skydd mot vinden och insyn. Vi har väldigt nära till grannar.


Dagens romantiska sång är The Rose, med Westlife.

 


Ha en trevlig lillelördagskväll!

Kommentarer
Postat av: Malin

Mysigt ni har det! Ska bli kul att se bilder på ert lilla projekt sen:) Kram

2008-07-16 @ 22:18:01
URL: http://carlssonkarlsson.blogg.se/
Postat av: Malin Inspiration & design

Du har vaxduken som jag så gärna vill ha. När jag skulle köpa den så var den slut i svart. :( Synd om mig. ;)

Postat av: Proforma

Se där, nu har du också stylat om utseendet på bloggen. Visst är det roligt, önskar bara jag kunde göra allt själv men är inte så duktig på koder mm!

Stor och trevlig altan ni har men visst är det tråkigt att man inte kan sitta ute.

2008-07-16 @ 23:39:28
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Livet i byn

Vad mysiga bilder från er uteplats. Angående björn så håller jag med dig. Jag vågar inte längre rida i skogen och känner mig ofta iakttagen. Om det är björn eller annat djur vet man ju inte...men läskigt är det.



~Livet i byn

2008-07-17 @ 09:09:31
URL: http://livetibyn.blogg.se/
Postat av: Hem och Lyckas Mia

Snyggt! Och läckert med svarta detaljer.

2008-07-17 @ 15:46:45
URL: http://hemochlycka.blogspot.com
Postat av: Sandra/Vit design

Vilken mysig altan ni har, kram Sandra

2008-07-18 @ 21:17:58
URL: http://vitdesign.se/sandra

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0