Allting kan gå i tu, men min dator kan gå i tusen biltar...

Ja, nu finns det väl ingen sån sång på riktigt.. :-) Men en dator består av många bitar...  Se här:

En ituplockad dator

Nej, det är inte jag som blivit arg och kastat min bärbara dator i golvet :-)

Det är min älskade P s söndagspyssel. Min man är en liten nörd... han vet det själv :-)
Han älskar datorer!!! Allt som man kan spara på till dessa underbara skapelser ska han förstås spara på...

Men det är ok nu. I förra veckan fick han till slut tömt sina 12(!!!!) flyttkartonger med datortillbehör och de finns nu i fin ordning i hans hobbyrum i källaren. Jag är mycket nöjd, för tidigare i lägenheten var vårt gäst/dator rum belamrat från golv till tak med dessa pryttlar. Det var knappt att gästerna fick plats att sova. Nu kan han bre ut sina saker i hela hobbyrummet och han har tre garderober fulla med saker.

Jag har dock varit nere och smugit in 2 nallar i hobbyrummet :-)

Alltså tycker min älskade nörd att det bästa man kan göra en regning söndag, när frun sover, är att plocka isär sin mammas gamla bärbara dator. Planen är att göra en "tavla", en dator som ska hänga på väggen och ändå fungera. Han har gjort en tidigare med en gammal stationär dator, men den här ska bli mindre...
Det är ok för mig så länge den ska hänga i hobbyrummet. Men jag tillåter inte denna uppe i vardagsrummet. Låter jag som en hemsk tyrann nu????

Faktum är att jag tycker det är bra att han är så intresserad av något och praktiskt när jag behöver hjälp också :-) Han jobbar med datorer också, så det är dygnet runt för honom.

Jag har sovit mycket idag, gårdagen tog all min energi, men det är ok.




Jag misstänker att jag tappat en skruv eller två... :-)


Visst liknar bilden här under kartorna på hitta.se?

Flygbild?


Nu ska jag snart äta middag. P lagar som vanligt mat. Jag slipper det nästan alltid. Men det är jag som har hand om att plocka bort och diska. Sån är vår uppdelning.

Ha en skön söndagskväll och för alla er som börjar er semester, ha en skön semester!

Kommentarer
Postat av: Maria

Som min make då, han jobbar oxå med datorer...o jobbar jämt, ändå har han tid att sitta vid datorn lite för nöjes skull oxå....ha de fint

2008-07-07 @ 15:27:01
URL: http://medaljongen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0