Min julafton del 2...

Söndag eftermiddag. Tack vare att P är ledig i morgon också, känns det inte som söndag utan mer som fredag. Skönt!
Jag har varit otroligt trött i går och i dag, sovit massor och kännt mig helt under isen, men det var väntat efter julens festligheter. Jag är glad att jag orkade firade jul i alla fall. P och jag tog en liten promenad i dag, skönt med frisk luft.

Tomten kom med många bra julklappar till mig i onsdags, så jag har nog varit snäll i år... :-)

Detta fick jag av tomten... eller någon annan :-)


En kalender fick jag och P ihop, av min kompis L. Det är en tradition att varje år få en kalender med bilder på L med familj.



Denna fina ljuslykta fick vi också av L med familj




Jag älskar Romerska bågar!!





Redan utnyttjat... köpte 2 påslakan + örngott i fredags :-)




Fin blomma fick jag av moster och morbror.




De här blev jag jätteglad över. Så goda att dricka kaffe i, och snygga... :-)





Hrmmm... barnslig jag???? :-) Sanningen är att jag aldrig gjort pärlplattor och har alltid önskat det. P kom ihåg det och köpte detta till mig. Kanske ska testa i kväll.




YES!!!! Vi skulle inte byta julklappar med Ps mamma och pappa i år. Men det kom ändå ett litet kuvert på posten... Jag vill åka till IKEA nu!!!!! :-)




Måste spela det här med mina vänner. Ljuva 80-tal :-)





Gossiga strumpor...





Trots (eller kanske pga av) att P vet att jag AVSKYR allt som har med råttor och möss att göra, hade han köpt denna. Det var elakt. När den tittade fram ur kartongen slängde jag hela kartongen på golvet och vägrade ha med den att göra. Tyvärr lägger P den i sängen varje dag, men på kvällen tar jag den i svansen och hivar i väg den. När P åker till affären nästa gång, ska den ut för gott. Läskig!




P var inte bara stygg... Jag fick dessa fina silverörhängen också. Bilden gör dem inte rättvisa.




Ett nytt tangentbord fick jag också av P, det gamla är utslitet. VIssa bokstäver har gått bort och det är fullt av kafferester... :-)




Mysiga tofflor fick jag också.




Vantar och halsduk är alltid bra. Har inte behövts så mycket i år, men det kan bli kallare.


En tidningsprenumeration fick jag också. Jag är mer än nöjd.



Nu väntar snart pärlplattorna... :-)

Ha en  mysig söndagskväll!

Kommentarer
Postat av: Proforma

Så mycket och så fina klappar du fått! Lyktan har jag själv sneglat på många gånger. Och presentkortet på Ikea hade fått mig att rusa dit... kul!



Du vet väl att du kan stryka på pärlplattan när den är klar så smälter pärlorna ihop! Enklare än att limma!

Kram

2008-12-28 @ 22:41:48
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: Proforma

Glömde säga att du ska lägga ett smörpapper emellan strykjärnet och pärlorna!

2008-12-28 @ 22:42:24
URL: http://proforma.blogg.se/
Postat av: MissStorm

Visst verkar det som att du varit snäll i år! Så mycket fint!



Låter kul med pärlplattor. Var länge sedan för min del...



Kram

MissStorm

2008-12-29 @ 19:50:42
URL: http://missstorm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0